کد خبر: ۸۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
صبح امروز تعدادی از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۹۷ مقابل ساختمان وزارت بهداشت تجمع کردند.

به گزارش آوای نشاط، صبح امروز تعدادی از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۹۷ مقابل ساختمان وزارت بهداشت تجمع کردند.

تجمع کنندگان دلیل اعتراض خود را کاهش ظرفیت و ارائه نشدن خوابگاه به افراد غیر بومی از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام کرده‌اند.

 یکی از معترضین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: در تاریخ 24 مرداد دفترچه انتخاب رشته بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی بارگزاری گردید و اغلب داوطلبان با کاهش 30 تا 50 درصدی ظرفیت ها در اغلب کد رشته ها و در برخی شهر ها با حذف کامل رشته مورد نظر رو به رو شدند در حالیکه رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی طی مصاحبه ای گفته بودند ظرفیت ها تقریبا همانند سال گذشته است.

وی افزود: با تمام این تفاسیر دلیل این موضوع هر چه که باشد مستقیما داوطلبان متضرر می شوند. با وجود انواع سهمیه‌های مختلف اگر امسال ظرفیت به میزان سال گذشته بود باز هم صندلی های باقی مانده برای داوطلبان آزاد کم می‌شد؛ اما امسال ظرفیت‌ها تا نصف کاهش یافته و تقریبا شانس قبولی از اکثر داوطلبانی که رتبه‌های بسیار خوبی نیز کسب کرده اند گرفته شده است.

این داوطلب ادامه داد: در بعضی از کد رشته‌ها حتی داوطلبانی که رتبه‌های تک رقمی نیز کسب کرده‌اند نمی‌توانند در دانشگاه‌های تراز اول کشور به علت ظرفیت های بسیار ناچیز قبول شوند. چرا باید دانشگاهی در یک شهر به طور کامل ظرفیت خود را در رشته خاصی صفر کند؟ بسیاری از داوطلبان با فرض بر اینکه دانشگاه محل سکونتشان دارای رشته مورد نظرشان است در آزمون ثبت نام کرده اند و اکنون حتی با کسب رتبه های بسیار خوب شانس ورود به دانشگاه را از دست می دهند حتی اگر فردی بخواهد جهت تحصیل به شهر دیگری برود با مشکل سکونت مواجه خواهد شد چرا که اکثر دانشگاه های علوم پزشکی کشور اعالم کرده اند تعهدی در قبال ارائه امکانات خوابگاهی ندارند.

وی در پایان گفت: ما داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال 97 خواستار افزایش ظرفیت کد رشته محل ها حداقل به میزانی که در سال گذشته اعالم شده بود، بازگرداندن کد رشته محل های حذف شده و فراهم آوردن امکانات خوابگاهی برای داوطلبان غیر بومی هستیم.

 

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: