کد خبر: ۷۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
در‌آلمان و سوئد
مدیران ارشد دانشگاه‌های آلمان و سوئد در تازه‌ترین بررسی‌های خود دریافتند، نشریه الکترونیکی سطح سواد دانشجویان را کاهش می‌دهد.

به گزارش آوای نشاط، مدیران ارشد دانشگاه‌های آلمان و سوئد در تازه‌ترین بررسی‌های خود دریافتند، نشریه الکترونیکی سطح سواد دانشجویان را کاهش می‌دهد. 

برهمین اساس فروش نشریه‌های علمی آنلاین در این دو کشور به زودی ممنوع خواهد شد و جز تعدادی اندک که مدیران دانشگاه اجازه فعالیت آنها را تأیید می‌کنند، فروش مابقی باید ممنوع شود. 

کارشناسان باور دارند، به علت اینکه مجله دیجیتال می‌تواند به صورت یک فایل اجرایی بروی سایت یا یک شیوه الکترونیکی قرار گیرد، سرعت بالایی در کپی‌برداری و انتقال به مخاطبین مختلف را دارد؛ از این جهت در صورت ارائه محتوای نامناسب از لحاظ موارد اخلاقی، مذهبی یا سیاسی یا ارائه اطلاعاتی که با قوانین هر کشور تضاد دارد می‌تواند به یک ابزار محرک در گسترش فرهنگ‌هایی غلط تبدیل گردد، لذا بهتر است محدود شوند. 

مدیران دانشگاه علاوه بر تمام مضراتی که یک نشریه دیجیتال می‌تواند به سطح سواد دانشجویان وارد کند، یادآور شدند، افزایش این شیوه از مطالعه با کاهش سطح درآمد اقتصادی دو کشور مرتبط است و می‌تواند به نشریه‌های چاپی ضربه سنگینی وارد کند. 

بررسی‌های نتیجه نیم سال اول نشریه‌های دیجیتال و مقایسه آن با نشریه‌های چاپی این نگرانی را به وجود آورده است که جبران ضربه آن به کسب و کار ممکن است سال‌ها به طول بیانجامد. 

کارشناسان می‌گویند:‌ نشریات چاپی به علت دارا بودن قدمت، همچنان در بین مخاطبین شهرت دارند و تبلیغات شرکت‌ها در آن بیشتر قرار می‌گیرد، اما مجلات دیجیتال به خاطر وابستگی به دستگاه یا مهیا نبودن بستر مناسب برای گسترش و نیز ناآشنایی مخاطبین برخی کشورها با این نوع نشر، تبلیغات‌پذیری کمتری نسبت به نشریات کاغذی را دارند و این مورد باعث درآمدزایی کمتری می‌شود و در بلند مدت در رشد هزینه‌ها مؤثر است.

این بررسی در سایت «universityworldnews» منتشر شده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: