کد خبر: ۷۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
در حرکتی تعجب‌برانگیز، هیأت کارگردانان شبکه ‌«سی‌بی‌اس»، مدیر متهم به فساد اخلاقی این شبکه را در پست خود ابقا کردند.

به گزارش آوای نشاط، به نقل از وِرایِتی، مدیر شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس آمریکا با وجود اتهامات جنسی متعدد در پست خود ابقا شد. هیات کارگردانان این شبکه «مونوِس» را در پست خود ابقا کردند.

این هیات همچنین تصمیم گرفت دومین اجلاس سالانه سهام‌داران سی‌بی‌اس را که برای دهم آگوست (۱۹ مرداد) در پاسادِنا برنامه‌ریزی شده بود به تعویق بیاندازد.

این جلسه تصمیم‌گیری که ۳ ساعت به طول انجامید دیروز دوشنبه به صورت تله‌کنفرانس و سه روز پس از انتشار جزئیاتی از تجاوزهای جنسی  مونوس به ۶ زن برگزار شد. برخی از این اتهامات به دهه ۸۰ میلادی باز می‌گردد. بلافاصله پس از خبر اتهامات جنسی مدیر این شبکه، سهام آن ۵ درصد سقوط کرد.

در بخشی از این اتهامات، الینا داگلاس جزییات تعرض جنسی آقای مونوِس را توضیح داده که در سال ۱۹۹۷ در زمان ساخت فیلم کمدی «ملکه‌ها» برای شبکه سی‌بی‌اس، مونوِس قصد داشته به زور خانم داگلاس را ببوسد و تقاضای خود را جلوتر و نزدیک‌تر ببرد که با ممانعت داگلاس سعی در لغو قرارداد همکاری این خانم کرده و در نهایت مانع همکاری او با شبکه سی‌بی‌اس می‌شود.

در بیانیه‌ای که مونوِس در نیویورکر منتشر کرده، از بوجود آمدن این شرایط ابراز تاسف کرده اما به صورت رسمی عذرخواهی نکرده است. او همچنین انکار کرده که در این موارد باعث بیکار شدن یا تهدید موقعیت شغلی کسی شده باشد.

در بیانیه‌ای که شبکه سی‌بی‌اس در اختیار خبرگزاری فرانسه قرار داده، آمده است: این مدیر ۶۸ ساله که یکی از چهره‌های اجتناب ناپذیر آمریکاست، اذعان کرد «چندین دهه پیش اقداماتی در جهت برقراری روابط با زنان انجام داده که عمیقاً از آن پشیمان است؛ اما این اقدامات هرگز در جهت آزار جنسی نبوده است.»

ماجرای رسوایی جنسی در حوزه سرگرمی یک سالی است بیش از پیش گریبان این صنعت بزرگ و پول ساز آمریکا را گرفته و چهره‌های سرشناس زیادی طی چند ماه اخیر با اتهام‌های اذیت و آزار و تجاوز جنسی مواجه شده و از صحنه صنعت سرگرمی حذف شده‌اند. پس از هاروی وِینستِین و کِوین اسپِیسی حال نوبت لسلی مونوِس، مدیر سرشناس «CBS» است.

او یکی از تاثیرگذارترین کارآفرینان و مدیران صنعت تلویزیون آمریکا است و خبر اتهام سو رفتار جنسی وی امروز تمامی رسانه های معتبر آمریکا را پر کرده است. لسلی مونوِس را بیشتر با نام لس مونوِس می‌شناسند. زمانی که او مدیریت اجرایی «CBS» را به دست گرفت، این شبکه دیگر در بین سه شبکه ملی معتبر آمریکا قرار نداشت و تعداد بیننده‌های آن با «فاکس» و «NBC» فاصله چشم گیری داشت. اما پس از ورود او «CBS» دوباره جایگاهش را بدست آورد و برای ۱۶ سال این شبکه معتبر آمریکایی به خصوص در بخش خبری به اولین منبع قابل استناد آمریکایی‌ها تبدیل شد. اما به نظر دست تقدیر سرنوشت بدی را برای این موفق رقم زده چرا که مونوِس از روز جمعه با شش اتهام سو رفتار جنسی در محل کار رو به رو شده و ۶ زنی که از او شکایت کرده اند، همگی سابقه فعالیت در شبکه «CBS» را داشته‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: