کد خبر: ۶۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
اجرا شدن قانون منع استفاده از بازنشستگان، منجر به خداحافظی شماری زیادی از مدیران در حوزه ورزش خواهد شد.

به گزارش آوای نشاط، قانون منع به کارگیری بازنشستگان از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مورد تصویب قرار گرفت؛ قانونی که باید به تایید شورای نگهبان نیز برسد و پس از آن سازمان و نهادهای مختلف دو ماه وقت دارند تا مدیران بازنشسته‌ای را که مشمول آن می‌شوند، کنار بگذارند.

طبق قانون جدید، به کارگیری بازنشستگان بندهای الف، ب و ج ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری زین پس تنها شامل روسای سه قوه، معاون اول رئیس جمهور، نواب رئیس مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان و معاونان رئیس جمهور و همچنین بازنشستگان نیروهای مسلح با تدابیر فرماندهی معظم کل قوا در دستگاه‌های متبوع مجاز خواهند بود. همچنین تنها دارندگان اجازات خاص رهبری، جانبازان بالای 50 درصد، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا می‌توانند در صورت بازنشستگی همچنان در پست‌هایشان ادامه فعالیت داشته باشند. ضمناً استانداران، معاونان استانداران همطراز با سفرا و معاونان وزرا شامل قوانین و تبصره‌های قبلی نیستند و باید در صورت بازنشسته بودن، کنار بروند.

قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان شامل تعدادی از مدیران در ورزش نیز می‌شود. طبق صحبت‌های مطرح شده در این باره، برخی از معاونان وزیر ورزش در لیست افراد بازنشسته‌ای که نمی‌توانند از تبصره‌ای نیز استفاده کنند، قرار دارند. فریبا محمدیان، معاون بانوان وزارت ورزش از جمله این افراد است. البته افراد بازنشسته فقط شامل معاونان وزیر نمی‌شود، بلکه باید به تعدادی از روسای فدراسیون‌ها هم اشاره کرد که در تعدادشان از انگشتان دو دست بیشتر است. در این باره گفته می‌شود بین 10 تا 15 رئیس فدراسیون بازنشسته هستند و باید عطای کار را به لقایش ببخشند. رؤسای فدراسیون‌های فوتبال، جودو، کاراته، هاکی و ... از جمله این افراد هستند که به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک شاهد تغییرات در این فدراسیون‌ها خواهیم بود.

همچنین برخی از روسای فدراسیون‌ها نیز امسال و سال آینده بازنشسته خواهند شد تا آنها نیز نتوانند برای دوره آینده ریاست فدراسیون ثبت‌نام کنند.

زمانی که کارهای مربوط به تایید قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در شورای نگهبان به پایان رسید، وزارت ورزش و جوانان دو ماه مهلت دارد تا آن را اجرا کند. در واقع تا چند ماه آینده باید شاهد یک خانه تکانی اساسی در ورزش ایران باشیم و همین مسئله می‌تواند ورزش ایران را پس از بازی‌های آسیایی دچار اتفاقات زیادی کند. باید دید وزارت ورزش چه سازوکاری برای این تغییرات دارد و بهتر است از هم‌اکنون به فکر جایگزین کردن نیروهای خود و فدراسیون‌ها باشد، چرا که با ابلاغ این قانون، زمان زیادی برای جابه‌جایی‌ها نخواهند داشت.

محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش که گفته می‌شود نامش در بین افراد بازنشسته قرار دارد، چند روز قبل در حاشیه انتخابات فدراسیون بدمینتون در این باره گفت: بعد از تصویب شورای نگهبان، توسط دولت قانون ابلاغ و نحوه اجرا مشخص خواهد شد و کسانی که شامل می‌شوند همه دستگاه‌ها ملزم به اجرای آن هستند و وقتی ابلاغ شد همه افراد مشمول این قانون جای خود را به جوانان می‌دهند.بحث روسای مربوطه و کسانی که در قانون ذکر شده مشخص خواهد شد. همه در ابلاغیه دولت مشخص می‌شوند. کسانی که دوران بازنشستگی رسیده یا گذشته‌اند و از تبصره ویژه و ایثارگری استفاده کردند در هر پستی باید به قانون تمکین کنند.روسای فدراسیون و دبیران نیز شامل این قانون هستند. آنها اگر از ایثارگری استفاده کرده‌اند باید بروند. جانباز بالای 50 درصد و کسانی که بازنشسته نشدند مشکلی ندارند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: