کد خبر: ۶۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹
مجمع عمومی عادی سالانه گروه مالی ملت به ریاست دکتر محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت و با حضور حسن روستا رییس هیات مدیره و معاونان مدیرعامل و مدیران و مسوولان امور مالی این بانک برگزار شد.

به گزارش «آوای نشاط»، در این جلسه، صورت های مالی گروه مالی ملت پس از قرائت گزارش عملکرد از سوی دکتر غلامرضا زال پور مدیرعامل گروه و ارائه گزارش حسابرس و بازرس قانونی، به تصویب اعضای مجمع رسید و سود تقسیمی شرکت نیز مشخص شد.
دکتر محمد بیگدلی، مدیرعامل بانک ملت در این جلسه با اشاره به عملکرد مطلوب گروه مالی ملت در سال گذشته از زحمات مدیرعامل گروه مالی ملت و همکاران وی قدردانی و اظهار امیدواری کرد در سال جاری از تمام پتانسیل های موجود در جهت افزایش سودآوری شرکت های مهم و ابزاری گروه استفاده شود و دارایی های غیرمولد و شرکت های زیان ده نیز در سریع‌ترین زمان ممکن واگذار و یا تعیین تکلیف شوند.
در این جلسه، دکتر غلامرضا زال پور، مدیرعامل گروه مالی ملت نیز با ارائه گزارش عملکرد هیات مدیره به مجمع عمومی صاحبان سهام، به تحقق سود ۵۰۴۹ میلیارد ریالی در شرکت اصلی در مقایسه با بودجه ۴۰۰۰ میلیارد ریالی در طی سال مالی ۱۳۹۶ اشاره و اظهار امیدواری کرد: با بازتعریف کارکردها و توسعه هم افزایی در بین شرکت های فرعی، گروه مالی ملت علاوه بر تقویت روند سودآوری خود و تامین بخش قابل ملاحظه ای از سود تلفیقی بانک ملت، بتواند در فرآیند اصلاح ساختار صورت‌های مالی بانک نیز نقش موثری ایفا کند.
وی همچنین با تشریح موانع و تنگناهای پیش رو، به وجود شرکت های زیان ده و غیرمولد در سبد دارایی‌های این شرکت اشاره کرد و اظهار داشت: در سال گذشته با هدف تعیین تکلیف و جلوگیری از تحمیل زیان بیشتر توسط این شرکت ها، دستور توقف فعالیت و انحلال آن ها صادر شده و تا پیش از نیمه اول سال جاری ختم تسویه آن ها نیز انجام خواهد شد. علاوه بر این، واگذاری دارایی هایی که در زنجیره ارزش بانک قرار ندارند، مطابق با مواد ۱۶و ۱۷ قانون رفع موانع تولید، از دیگر اقدامات انجام پذیرفته در سال گذشته بوده است و در همین راستا شرکت موفق شده ۱۹۶۰ میلیارد ریال از سهام تحت تملک خود را در سال گذشته واگذار و از این محل بیش از ۷۶۰ میلیارد ریال سود شناسایی کند.

برپایی مجمع عمومی سالانه گروه مالی ملت برای سال مالی ۱۳۹۶
تعیین تکلیف بدهی سنوات گذشته مجموعه گروه مالی ملت به بانک و پرداخت بیش از ۱۰۰۰۰ میلیارد ریال آن در سال گذشته، از بخش های دیگر این گزارش بود که مدیرعامل گروه مالی ملت اظهار امیدواری کرد تا این روند در سال جاری نیز به صورت جدی ادامه یابد.
در ادامه این مجمع، پس از استماع گزارش بازرس قانونی شرکت توسط موسسه حسابرسی بهمند، مجمع با تصویب صورت های مالی سال ۹۶، تقسیم سود ۳۷۸۰ میلیارد ریالی را مصوب نمود. همچنین روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی برای درج آگهی های شرکت گروه مالی ملت برای یک سال دیگر انتخاب و موسسه حسابرسی بهمند نیز به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت برای سال مالی پیش رو برگزیده شد.
در پایان این مجمع، تصمیم گیری در رابطه با تعیین اعضای حقوقی هیات مدیره شرکت گروه مالی ملت انجام شد که بر این اساس، بانک ملت و شرکت های بهساز مشارکت های ملت، ساختمانی ملت، چاپ ملت و بهسازان ملت به عنوان اعضای حقوقی هیات مدیره این شرکت برای یک دوره دیگر فعالیت انتخاب شدند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: