کد خبر: ۶۲۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
نمایندگی ایران در سازمان ملل به نامه نماینده رژیم صهیونیستی خطاب به رئیس شورای امنیت که در آن ادعا شده بود پرتاب ماهواره نور ۳ به فضا توسط ماهواره بر قاصد نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد (۲۰۱۵) است پاسخ داد.

آوای نشاط: نمایندگی ایران در سازمان ملل در این نامه تاکید کرد: ادعای مطرح شده در نامه نماینده رژیم صهیونیستی کاملاً بی اساس است زیرا ایران هرگز هیچ گونه فعالیت مغایر با قطعنامه ۲۲۳۱ (۲۰۱۵) شورای امنیت انجام نداده است. ایران بارها و بارها به صراحت اعلام کرده که تمامی فعالیت‌های مربوط به برنامه‌های موشکی و فضایی‌اش کاملاً مطابق با حقوق مشروع این کشور تحت قوانین بین‌المللی است. علاوه بر این، ایران همواره تاکید کرده که برنامه‌های موشکی و فضایی‌اش خارج از محدوده و صلاحیت قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت (۲۰۱۵) و پیوست‌های آن است.

در این نامه آمده است: هدف رژیم اسرائیل از طرح چنین ادعای بی‌پایه‌ای روشن است و آن منحرف کردن توجه از موضوع فوری است که در حال حاضر تمرکز جامعه بین‌المللی را می‌طلبد: جنایات فجیعی که این رژیم آپارتاید علیه مردم فلسطین در نوار غزه در حال ارتکاب است.

به نظر می‌رسد متهم کردن ایران به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده در منطقه چیزی بیش از تلاش مذبوحانه رژیم اسرائیل برای فرار از پاسخگویی نسبت به جنایات جنگی، نسل‌کشی و جنایات علیه بشریتی باشد که در فلسطین اشغالی مرتکب می‌شود است. جمهوری اسلامی ایران از جامعه بین‌المللی، به‌خصوص شورای امنیت سازمان ملل متحد، می‌خواهد تا رژیم اسرائیل را بخاطر جنایت‌هایش پاسخگو کند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: