کد خبر: ۶۲۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
منابع رسانه‌ای بعد از ظهر امروز (سه شنبه) از سفر روسای سازمان سیا و موساد به دوحه با هدف حضور در یک نشست چند جانبه درباره تمدید توافق آتش‌بس در نوار غزه خبر دادند.

آوای نشاط: شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد که دیوید بارنیا، رئیس موساد همزمان با ویلیام برنز، رئیس سازمان سیا وارد دوحه شدند.

این شبکه از وجود اخباری مبنی بر احتمال امضای یک توافق تبادل اسرای گسترده‌تر پس از پایان توافق فعلی خبر داده است.

در همین راستا، رویترز به نقل از منابع مطلع اعلام کرد که روسای موساد و سیا با محمد بن عبد الرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر نشستی را برای بررسی تمدید توافق آتش‌بس برگزار کرده‌اند.

منابع رویتر همچنین از حضور مقامات مصری در این نشست خبر دادند.

طبق گفته این منابع، نشست دوحه همچنین مرحله پس از دستیابی به توافق گسترده تبادل اسرا را مورد بررسی قرار می‌دهد.

واشنگتن پست هم نوشت: برنز حماس و اسرائیل را تحت فشار قرار می‌دهد تا مذاکرات بر سر تبادل اسرا را گسترش دهند تا شامل آزادی مردان و سربازان شود.

رژیم صهیونیستی و جنبش حماس شامگاه دوشنبه با میانجیگری مصر، قطر و آمریکا بر سر تمدید دو روزه آتش‌بس توافق کردند.

چهارشنبه گذشته و پس از چند روز مذاکره غیرمستقیم، رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین به توافق برای آتش‌بس موقت به مدت چهار روز و تبادل اسرا دست یافتند.

طبق توافق تبادل اسرا که جمعه پیش مرحله اول آن اجرایی شد، در مقابل آزادی هر اسیر اسرائیلی، سه اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند. این توافق در حالی انجام شد که رژیم صهیونیستی مجبور به پذیرش شروط مقاومت شد. تا بدین لحظه چهار گروه از اسرای فلسطینی و صهیونیستی میان جنبش حماس و رژیم اشغالگر تبادل شده‌اند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: