کد خبر: ۶۲۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، امکان شرکت داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ دانشگاه ها در دو رشته وجود ندارد.

آوای نشاط: بر اساس برنامه زمانی اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، ثبت نام در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و آزمون رشته‌های تحصیلی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجائی در سال ۱۴۰۳ تا روز ۱۱ آذر ماه ادامه خواهد داشت.

نوبت اول آزمون سراسری و آزمون متقاضیان رشته‌های تحصیلی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجائی در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

طبق تاکید سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبان برای ثبت نام باید دارای پروفایل باشند. علاوه بر پروفایل باید دارای یک شماره همراه در دسترس باشند. تا زمان برگزاری آزمون این شماره تماس، ضروری به حساب می‌آید و تمام اطلاعات مورد نیاز از طریق همین شماره اطلاع رسانی می‌شود. 

همچنین در کنکور ۱۴۰۳ آزمون گروه‌های آزمایشی زبان و هنر برای اولین بار به صورت همزمان برگزار می‌شود، داوطلبان نمی‌توانند در هر دو رشته شرکت کنند و براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ به صورت ۵۰ درصد و قطعی است.

 داوطلبان باید نسبت به ایجاد سوابق تحصیلی خود اقدام کنند؛ زیرا ممکن است به عنوان مثال یک داوطلب دارای دیپلم ریاضی باشد؛ اما خواهان شرکت در آزمون آزمایشی گروه تجربی باشد؛ اگر این داوطلب نسبت به ایجاد سوابق تحصیلی اقدام نکند دچار مشکل می‌شود. همچنین آزمون در ۵ زبان خارجی شامل انگلیسی، فرانسه، آلمانی،ایتالیایی و روسی برگزار می‌شود. 

کنکور ۱۴۰۳ یک آزمون اختصاصی با هدف پذیرش دانشجومعلمان برگزار می‌شود، داوطلبان این آزمون علاوه بر اینکه در هر یک از گروه‌های پنجگانه شرکت کرده‌اند، می‌توانند در این آزمون نیز شرکت کنند. اگر داوطلبان متقاضی شرکت در ۵ گروه آزمایشی دیگر نبودند، می‌توانند فقط در آزمون دانشگاه فرهنگیان شرکت کنند.

مشاور رییس سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص تازه ترین آمار داوطلبان نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ نیز به ایسنا گفت: تا کنون بیش از ۱۵۶ هزار داوطلب برای نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ و آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ثبت‌نام کرده اند.داوطلبان ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنند.

انتهای پیام

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: