کد خبر: ۶۲۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰
رؤسای کمیسیون و شورای اتحادیه اروپا از دستیابی حماس و اسرائیل به توافق آتش‌بس بشردوستانه در درگیری‌ها و تبادل اسرا ابراز خوشحالی کردند.

آوای نشاط: اورزلا فون درلاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از حصول توافق آتش بس بشردوستانه در غزه خوشحال است.

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در این بیانیه گفت: از توافق برقرار شده در خصوص آزادی ۵۰ اسیر و توقف موقت درگیری‌ها از صمیم قلب استقبال می کنم.

وی از کسانی که از طریق کانال‌های دیپلماتیک برای این توافق میانجیگری کرده اند، تشکر کرد.

فون درلاین اضافه کرد: کمیسیون اتحادیه اروپا هرچه در توان دارد، انجام خواهد داد تا از این دوره برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه استفاده کند. از یانتس لنارچیچ، یکی از اعضای کمیسیون اتحادیه اروپا خواستم به منظور کاهش بحران انسانی در غزه کمک‌ های بشردوستانه را در کوتاه‌ ترین زمان ممکن افزایش دهد.

از سوی دیگر، چارلز میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا نیز طی مطلبی در شبکه‌های اجتماعی اظهار داشت: از توافق آزادی اسیران در غزه استقبال می کنم. از قطر و مصر که برای این توافق میانجیگری کرده‌ اند، سپاسگذارم. حماس باید تمام گروگان‌ ها را آزاد کند. این هم بسیار مهم است که از این وقفه در درگیری‌ ها برای ارسال حداکثر کمک بشردوستانه به نیازمندان استفاده شود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: