کد خبر: ۶۲۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
رهبر انقلاب در دیدار اعضای کنگره بزرگداشت شهدای استان لرستان:
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه تاکید کردند: آمریکا شریک جرم قطعی جنایت رژیم صهیونیستی در غزه است.

آوای نشاط: رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار دست‌اندرکاران کنگره بزرگداشت ۶۵۵۵ شهید استان لرستان با اشاره به مظلومیت توأم با صبوری و اقتدار مردم غزه در مقابل جنایات مداوم رژیم صهیونیستی، تأکید کردند: رژیم زخم‌خورده و ازپاافتاده اشغالگر در حال گرفتن انتقام ضربه کاری رزمندگان فلسطینی از مردم غزه است اما بدون تردید و با وجود همه حمایت‌های اشرار عالم و همدستی قطعی آمریکایی‌ها در جنایات صهیونیست‌ها، این همه ظلم و جنایت، در نهایت راه به جایی نمی‌برد و در این قضیه و قضایای آینده، پیروزی از آن ملت فلسطین است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حوادث جاری در غزه را حوادثی آینده‌ساز دانستند و با اشاره به مظلومیت توأم با اقتدار مردم پراستقامت غزه، گفتند: دشمن ددمنش و خونخوار، برای جنایت و کشتار کودک و زن و مرد و پیر و جوان هیچ حدی قائل نیست و مردم غزه به معنای عمیق و حقیقی کلمه مظلومند.

ایشان با تجلیل از صبوری و توکل مردم مظلوم غزه، به برخی مظاهر و تصاویر صبر و استقامت آنها اشاره کردند و افزودند: پدری که در شهادت فرزندش خدا را حمد می‌گوید، والدینی که فرزند شهیدشان را به فلسطین تقدیم می‌کنند، نوجوان مجروحی که آیات قرآن می‌خواند و صحنه‌های مشابه، نشان‌دهنده گوشه‌ای از صبر و توکل عمیق مردم غزه است.

رهبر انقلاب صبوری مردم غزه را بسیار مهم و نشان‌دهنده شکست دشمن در به تسلیم کشاندن فلسطینی‌ها خواندند و تأکید کردند: همین صبوری و توکل به داد مردم غزه خواهد رسید و در نهایت آنها را پیروز میدان خواهد کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بار دیگر ضربه وارد شده در حمله شنبه ۱۵ مهر رزمندگان فلسطینی به رژیم غاصب را تعیین‌کننده و بی‌سابقه خواندند و گفتند: با گذشت زمان، غیر قابل ترمیم بودن آن ضربه کاری، بیشتر در حال آشکار شدن است.

ایشان عزیمت پی‌درپی رؤسای آمریکا و دیگر کشورهای شرور و ظالم مانند انگلیس، فرانسه و آلمان به فلسطین اشغالی را تلاش برای جلوگیری از نابودی رژیم غاصب خواندند و افزودند: اشرار عالم می‌بینند که رژیم صهیونیستی براثر ضربه بسیار محکم و تعیین‌کننده رزمندگان فلسطینی در حال «تلاشی و نابودی» است؛ به همین علت با این سفرها و ابراز همبستگی و در اختیار گذاشتن اسباب جنایت مانند بمب و دیگر تسلیحات، سعی می‌کنند رژیم زخم‌خورده و ازپاافتاده را به‌زور سرپا نگهدارند.

رهبر انقلاب با اشاره به نرسیدن زور رژیم غاصب به رزمندگان فلسطینی، گفتند: رزمندگان فلسطینی روحیه و انگیزه و توان و آمادگی خود را برای اقدام حفظ کرده‌اند و ان‌شاءالله از این به بعد هم همین‌گونه خواهد بود و رژیم غاصب به‌دلیل ناتوانی در رویارویی با آنها، در حال گرفتن انتقام از مردم بی‌دفاع غزه است.

ایشان گفتند: هرکس درباره غزه صحبت می‌کند باید از صبر و اقتدار مردم غزه هم بگوید وگرنه به این مردم ظلم می‌شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نکته مهم دیگری، آمریکا را شریک جرم قطعی جنایتکاران صهیونیست خواندند و تأکید کردند: دست آمریکایی‌ها تا مرفق به خون کودکان، زنان و دیگر شهیدان غزه آلوده است و در واقع آمریکایی‌ها در حال مدیریت این جنایات هستند.

رهبر انقلاب تکان‌خوردن وجدان عمومی جهانیان در آمریکا، اروپا و کشورهای اسلامی و دیگر مناطق جهان را واکنشی در مقابل وسعت و عمق جنایات مکرر رژیم صهیونیستی برشمردند و افزودند: مدعیان آزادی و حقوق بشر در اروپا، تظاهرات به نفع فلسطینی‌ها را ممنوع کرده‌اند اما مردم، بی‌اعتنا به این ممنوعیت‌ها، به خیابان‌ها می‌آیند و خشم و عصبانیت و ناراحتیِ وجدانی خود را فریاد می‌زنند و هیچکس هم نخواهد توانست جلوی عکس‌العمل ملت‌ها در مقابل وحشی‌گری‌های صهیونیست‌ها را بگیرد.

ایشان دولت‌های مسلمان را نیز به مراقبت و هوشیاری در قضیه فلسطین فراخواندند و گفتند: کشورهای اسلامی و سخنگویان سیاسی نباید در مقابل فضاسازی غربی‌ها قافیه را ببازند و با تکرار هرغلطی که آنها می‌کنند، فلسطینی‌ها را تروریست بنامند.

رهبر انقلاب گفتند: آمریکایی‌ها، فلسطینی‌های مدافع خانه و وطن را تروریست می‌نامند اما آیا رژیم غاصبی که خانه و وطن آنها را اشغال کرده تروریست است یا کسانیکه می‌خواهند خانه و کاشانه خود را پس بگیرند؟

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان تأکید کردند: همه بدانند که در این قضیه و قضایای آینده، ملت فلسطین پیروز است و دنیای آینده، دنیای فلسطین است نه دنیای رژیم صهیونیستی.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به دست‌اندرکاران کنگره بزرگداشت شهیدان استان لرستان، جریان‌سازی فکری و عملی برای انتقال میراث ارزشمند نسل‌های گذشته به نسل جوان امروز را هدف اصلی کنگره‌های تجلیل از شهدا برشمردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، «دلاوری و شجاعت» و «رفاقت، صداقت و وفاداری» اقوام لُر را از برجسته‌ترین خصوصیات مردم لرستان و مناطق لُری خواندند و گفتند: تاریخ مردم لر در صد سال اخیر، متشکل از بخش مظلومیت و اختناق در دوران پهلوی و بخش دیگر، حماسه‌سازی، درخشش و ظهور و بروز در دوره جمهوری اسلامی است و برای اینکه جوان‌ها تاریخ خودشان را بدانند، باید هر دوی این صفحات تاریخی محفوظ مانده و با هم مقایسه شوند.

ایشان با تأکید بر جریان‌سازی فکری و عملی در انتقال میراث ارزشمند جوان فداکار گذشته به جوان امروز کشور، افزودند: کشور رو به سمت قله است و در این مسیر، هم کار و تلاش زیاد نیاز دارد و هم خطر زیاد است؛ اگر بخواهیم با قدرت این راه را بپیماییم، باید از گذشته تاریخی خود استفاده کنیم و میراث گذشته را به نسل‌های کنونی منتقل کنیم.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: