کد خبر: ۶۲۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷
منطقه آندالوسیا به عنوان یک مرکز تاریخی اسلامی در جنوب اسپانیا شناخته می شود. شهر گرانادا یکی از شهرهای شاخص این منطقه است و از نظر تاریخی دارای رگه های غنی از فرهنگ اسلامی است. مسجد بزرگ گرانادا هر جمعه میزبان یک رویداد جالب است: یک شهروند اسپانیایی که مسلمان می شود.

آوای نشاط به نقل از پایگاه جامعه و فرهنگ ملل، عمر دل پوزو، رئیس جامعه اسلامی اسپانیا و مدیر بنیاد مسجد بزرگ گرانادا، به افزایش چشمگیر تعداد اسپانیایی هایی که پس از همه گیری به اسلام گرویده اند، اشاره کرده است.

دل پوزو تاکید می کند که جمعیت مسلمانان اسپانیا در 30 سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است و این رشد در تغییر مذهب در مسجد بزرگ گرانادا نیز منعکس شده است.

بر اساس اطلاعاتی که محمد آجانا، دبیر کمیسیون اسلامی اسپانیا به اشتراک گذاشته است، جمعیت مسلمانان اسپانیا طی 30 سال گذشته ده برابر شده و از مرز 2.5 میلیون نفر گذشته است. برآوردهای غیر رسمی حاکی از آن است که پیش بینی می شود این رقم به 3 میلیون نفر برسد.

مسلمانان مقیم اسپانیا عمدتاً اهل مراکش، سوریه، پاکستان، بنگلادش، سنگال و الجزایر بوده و در مناطق توسعه یافته اقتصادی مانند کاتالونیا، والنسیا، آندالوسیا و مادرید متمرکز هستند.افزایش تعداد مسلمانان اسپانیایی در مسجد بزرگ گرانادا یک اتفاق مثبت برای پیشرفت اسلام و جامعه مسلمانان در اسپانیا تلقی می شود.

این وضعیت را می توان نمونه ای از تنوع فرهنگی اسپانیا دانست و جامعه اسلامی اسپانیا و بنیاد مسجد بزرگ گرانادا به این وضعیت افتخار می کنند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: