کد خبر: ۶۲۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
در طول دهه گذشته، رژیم صهیونیستی، تحت تأثیر نیروهای راست مذهبی، توجه زیادی به گسترش «فرهنگ یهودی»، داشته است.

آوای نشاط به نقل از پایگاه جامعه و فرهنگ ملل ،در طول دهه گذشته، رژیم صهیونیستی، تحت تأثیر نیروهای راست مذهبی، توجه زیادی به گسترش «فرهنگ یهودی»، داشته است. توجه به فرهنگ یهودی با هدف اولویت دادن به محتوای مذهبی تحریف شده  یهودی، در افراطی‌ترین نسخه آن، چه در سطح اجتماعی و چه در سطح فردی دنبال می‌شود.

با توجه به اینکه نفوذ نیروهای افراطی در دولت فعلی بنیامین نتانیاهو بی سابقه است، آنها به شدت مایل بودند بودجه اختصاص داده شده به «فرهنگ یهودی» را افزایش دهند. همچنین به دنبال این بودند که بیشتر این بودجه‌ها را به وزارتخانه‌ها و مؤسساتی اختصاص دهند که توسط افراد وابسته به جنبش‌های مذهبی که طرفدار اجبار مذهبی هستند و مواضع بسیار افراطی در مورد مسائل سیاسی و اجتماعی اتخاذ می‌کنند، اداره می‌شوند.

بر اساس گزارشی که روزنامه calcalist منتشر کرد، مجموع بودجه‌های اختصاص یافته برای حمایت و گسترش «فرهنگ یهودی» بالغ بر چندین میلیارد "شکل " می باشد.

از آنچه این روزنامه گزارش کرده است مشخص است که مؤسسات اجرای برنامه‌های مربوط به گسترش «فرهنگ یهودی» با سازمان‌های مذهبی که به دنبال اجبار مذهبی هستند، مانند تلاش برای تبدیل سکولارها به افراد مذهبی، هدف قرار دادن همجنس گرایان، و تحمیل مظاهر دینداری در فضای عمومی، همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: