کد خبر: ۶۲۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
سعید العنزی در توییتی با استناد به موسسه مطالعات خاور نزدیک واشنگتن نوشت، ۸۰ درصد مردم عربستان عادی‌سازی با اسرائیل را رد می‌کنند. بن‌سلمان هر چقدر هم که میلیون­ها خرج کند و مگس­ها[ی الکترونیکی بسیاری] داشته باشد، موفق نخواهد شد مردم سرزمین حرمین شریفین را متقاعد به عادی‌سازی کند.

آوای نشاط به نقل از پایگاه جامعه و فرهنگ ملل، اکانت مفتاح نیز در توییتی نوشت: موسسه مطالعات هوور در دانشگاه استنفورد اعلام کرده ۷۰ درصد از مردم عربستان مخالف عادی‌سازی با اسرائیل هستند که ۲۰ درصد از آنها به شدت با این توافق مخالف هستند و ۲ درصد نیز ممکن است مایل به بسیج سیاسی برعلیه توافق باشند و شاید حتی در برابر آن مقاومت کنند.

در همین راستا، سایت ریسپانسیبل استیت­کرفت نوشت، بن‌سلمان معتقد است که اعلام عادی‌سازی با اسرائیل در حال حاضر از نظر سیاسی بی‌فایده است، به خصوص که روابط تجاری، امنیتی و دیپلماتیک بین دو کشور بدون سر و صدای عادی‌سازی رشد قابل توجهی داشته است. ریسپانسیبل استیت­کرفت نوشت، بن‌سلمان معتقد است که خطرات اعلام عادی‌سازی نه تنها شامل خشم مردم پادشاهی و جهان اسلام است، بلکه ممکن است با تهران با مشکلاتی روبرو شود، که ممکن است چنین اقدامی را تسلیم شدن ریاض در برابر فشارهای آمریکا و پیوستن مجدد به اردوگاه ضد ایران تلقی کند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: