کد خبر: ۶۲۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
ایالات متحده و سایر شرکای غربی، سرکوب­‌های عربستان را کاملا مخفی می­‌کنند. عدم واکنش قاطع ایالات متحده به سعودی در موضوع حقوق بشر، این دولت را جسور کرده تا با مصونیت لجام­‌گسیخته­‌ای، به روند قبلی خود در سرکوب و قتل ادامه دهد.

آوای نشاط به نقل از پایگاه جامعه و فرهنگ ملل ، در اواخر ماه اوت، نیروهای سعودی صدها مهاجر از جمله زنان و کودکان را در مرزهای دورافتاده و کوهستانی با یمن از بین برده‌­اند. محققان مستنداتی از استفاده گاردهای مرزی سعودی از سلاح‌های انفجاری علیه مهاجران اتیوپیایی و پناهجویانی که قصد ورود به عربستان را داشتند، تهیه کرده‌­اند. یکی از بازماندگان این کشتار سعودی می گوید: «از ۱۵۰ نفر، تنها هفت نفر در آن روز زنده ماندند. بقایای اجساد پناهجویان در همه جا وجود داشت، همه جا پراکنده بودند.»

یک پسر ۱۷ ساله گفت که پس از آن که سربازان یک مهاجر دیگر را که از تجاوز به دختر دیگری امتناع کرده بود، اعدام کردند، او و سایر بازماندگان را مجبور کردند به دو دختر تجاوز کنند.

دولت سعودی هرگز با عواقب معنی‌داری برای نقض های آشکار و کاملاً مستند پیشین با برخوردی مواجه نشده است. در واقع، بیش از یک سال بود که مقامات آمریکایی از کشتار مهاجران در مرز یمن و عربستان مطلع شده بودند.
تنها چند سال از به قدرت رسیدن محمد بن­‌سلمان می­گذرد که ممکن است چندین دهه دیگر طول بکشد در عین حال دوره حکومت وی یکی از بدترین دوره­‌های حقوق بشر در تاریخ مدرن عربستان بوده است. 

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: