کد خبر: ۶۲۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
مقامات سعودی، «منال القفیری» دانش‌­آموز دبیرستانی را به دلیل توییت‌­های قدیمی که در آن نظر خود را بیان می­کرد، دستگیر کردند.

آوای نشاط به نقل از پایگاه جامعه و فرهنگ ملل، نوره الحربی، بانوی معارض سعودی، در توییتی در تاریخ سوم مهرماه ۱۴۰۲ نوشت: مقامات سعودی، «منال القفیری» را زمانی که دانش‌­آموز دبیرستانی بوده است، به دلیل توییت‌­های قدیمی که در آن نظر خود را بیان می‌­کرد، دستگیر و دادگاه کیفری او را به ۱۸ سال زندان محکوم کرده است.

اکانت منتقد دیگری با نام محقق خاصنیز در واکنش به این خبر و با هشتگ #اعتقال_منال_جريمة (دستگیری منال جرم است) تحت عنوان؛ بستن دهان­‌ها در رژیم سعودی، نوشت: میزان بی عدالتی انجام شده صورت گرفته در نظام کیفری سعودی را ببینید، یک دانش آموز دبیرستانی به نام منال القفیری که تنها جرمش این است که توییت­‌هایی در حمایت از زندانیان سیاسی در عربستان زده! اما او را به ۱۸سال زندان و ۱۸ سال ممنوعیت از سفر محکوم کرده‌ا‌ند!

به گزارشALQST (یک گروه حقوقی که نقض حقوق بشر در عربستان سعودی را مستند می‌­کند) دادگاه کیفری تخصصی سعودی ماه اوت حکم منال الغفیری 18 ساله را در حالی صادر کرده که منال در هنگام دستگیری تنها 17 سال داشته است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: