کد خبر: ۶۲۳۷۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
میرواعظ عمر فاروق روحانی کشمیری که در سال ۲۰۱۹ توسط دولت هند به حبس خانگی محکوم شده بود، روز گذشته پس از تحمل ۴ سال حبس، آزاد شد.

آوای نشاط به نقل از پایگاه جامعه و فرهنگ ملل، یکی از مقام‌های ارشد دولت هند گفت که فاروغ ۵۰ ساله به همراه ۲ واعظ دیگر در پی رای یکی از دادگاه‌های این کشور آزاد شدند.وی رهبری شاخه میانه رو حزب اصلی جدایی طلب کشمیر (APHC) را بر عهده دارد. این حزب طرفدار گفتگو بین هند و پاکستان در مورد موضوع کشمیر است.

میرواعظ از ۴ اگوست ۲۰۱۹ – یک روز قبل از اینکه دولت ملی‌گرای هندو استقلال محدود این منطقه را لغو کند – به حصر خانگی محکوم شد. اقدام دولت هند در ۵ آگوست ۲۰۱۹ با سرکوب امنیتی بی سابقه و دستگیری هزاران نفر از جمله سیاستمداران، کنشگران و رهبران ارشد استقلال طلب برای جلوگیری از تظاهرات مردمی همراه بود.

پس از سرکوب‌های سال ۲۰۱۹، مسجد جامع سرینگر نیز ماه‌ها از برگزاری نماز جمعه منع شده بود. این مسجد با قدمتی ۶۰۰ ساله دارای اهمیت تاریخی و مذهبی در کشمیر تحت کنترل هند است. با این حال، در چهار سال گذشته محدودیت‌های شدیدی برای تردد مردم در اطراف مسجد اعمال شد. همچنین مردم از سردادن هرگونه شعار سیاسی در نماز جمعه منع شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: هند ، کشمیر ، حصر خانگی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: