کد خبر: ۶۲۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
واکنش پکن به طوفان الاقصی، گمانه زنی های بسیاری را براگیخته، بسیاری بر این باورند که چنین رویکردی موجب خواهد شد تا شکاف میان تل آویو و پکن عمیق تر شود.

آوای نشاط: به نقل ار پایگاه جامعه و فرهنگ ملل، چین به دلیل همسویی اش با مائوئیسم و جنبش های آزادیبخش در دهه های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ همواره از آرمان فلسطین حمایت کرده است. در آن بازه زمانی پکن سازمان آزادیبخش فلسطین و دیگر گروه های مبارز فلسطینی را مسلح و آموزش داد.این رویکرد در دهه ۱۹۸۰ تغییر کرد، زیرا میان چین و رژیمم صهیونیستی ارتباطاتی ایجاد شد اما دو بازیگر تا سال ۱۹۹۲ روابط دیپلماتیک کامل برقرار نکردند. از آن زمان، چین از راه حل دو کشوری حمایت کرده و خود را به عنوان میانجی معرفی کرده است.

در جریان عملیات اخیر طوفان الاقصی، مقامات آمریکایی و صهیونیستی به چین ( به عنوان یکی از اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد ) فشار آوردند تا حمایت خود را از تل آویو اعلام کند.اما پس از دیدار «شی» با چاک شومر، رهبر اکثریت سنای ایالات متحده، حاضر نشد حمایت خود را از اسرائیل ابراز کند و حتی، کشتار غیر نظامیان و کودکان را ( توسط رژیم اشغالگر قدس) محکوم کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، غزه ، طوفان الاقصی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: