کد خبر: ۶۲۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸
لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی»/ روز هفدهم؛
وحشیانه ترین موج حملات علیه نوار غزه و درگیری فلسطینی‌های مستقر در کرانه باختری با اشغالگران صهیونیست از جدیدترین اخبار مربوط به تحولات فلسطین است.

آوای نشاط: نوار غزه شب گذشته شاهد شدیدترین حملات هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی بود؛ حملاتی که فرقی میان اهداف نظامی، مسکونی و بیمارستانی نمی بیند.

کره شمالی: آمریکا مسئول اصلی تراژدی انسانی در غزه است

کره شمالی امروز دوشنبه اعلام کرد که دولت آمریکا مسئول اصلی تراژدی انسانی کنونی در نوار غزه است و واشنگتن پشت جنگ کنونی بین اسرائیل و حماس است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی که بازگوکننده مواضع رسمی این کشور است با انتشار مقاله‌ای نوشت: آمریکا عامل و علت اصلی وضعیت کنونی در غرب آسیاست. نبرد بزرگ برای کشتار در غرب آسیا به علت تحریک مغرضانه و عمدی آمریکا در حال تشدید است.

پیونگ‌یانگ با انتقاد شدید از اقدام آمریکا و کشورهای اروپایی در وتوکردن قطعنامه روسیه و برزیل برای آتش‌بس در غزه و تسهیل ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه اعلام کرد که واشنگتن حتی شانس‌های کوچک برای جلوگیری از بدترشدن اوضاع در غرب آسیا را از بین می‌برد، درحالی‌که اتحادیه اروپا به دلیل «فقدان تصمیم‌گیری و اصول مستقل» از این وضعیت حمایت می‌کند.

تعویق دوباره حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی علیه غزه

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تل آویو با درخواست واشنگتن برای تعویق حمله زمینی به غزه تا زمان رسیدن نیروهای آمریکایی بیشتر موافقت کرده است.

این در حالی است که در روزهای اخیر ارتش رژیم صهیونیستی چندین بار از نزدیک بودن آغاز حمله زمینی علیه غزه خبر داده، اما هر بار این اتفاق رخ نداده است.

روز گذشته نیز تلاش یک یگان ارتش رژیم صهیونیستی برای نفوذ زمینی به غزه با واکنش جدی مقاومت فلسطین همراه شد که طی آن نظامیان صهیونیست علاوه بر اینکه یک کشته دادند، مجبور به عقب نشینی کامل از منطقه درگیری شدند.

در همین حال، رسانه‌های عبری با انتشار گزارش‌هایی از تشدید اختلافات میان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با مقامات ارتش این رژیم خبر دادند.

براین اساس، اصلی ترین نقطه اختلافات نتانیاهو با سران نظامی صهیونیست درباره ارزیابی وضعیت جنگی، طرح‌های نظامی و تصمیمات مبتنی بر آن است.

یدیعوت آحارونوت نیز در این باره گزارش داد که هم اکنون بحران بی اعتمادی میان نتانیاهو و مقامات ارتش و حتی وزیر جنگ وی یواف گالانت تشدید شده، امری که فعالیت مشترک و هماهنگی میان نخست وزیر و وزیر جنگ را را غیر ممکن کرده است.

تعویق دوباره حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی علیه غزه

خشم فلسطینی‌های ساکن اردوگاه‌های لبنان / تجمع مقابل سفارت عربستان

فلسطینی‌های اردوگاه صبرا و شتیلا واقع در بیروت شب گذشته یک راهپیمایی در حمایت از ملت فلسطین برگزار کردند.

راهپیمایی‌های مشابهی در اردوگاه برج البراجنه و منطقه الملعب البلدی در بیروت، اردوگاه نهرالبارد در شمال لبنان و اردوگاه البداوی در طرابلس لبنان نیز برگزار شد.

حامیان فلسطین و معترضان به جنایات رژیم صهیونیستی مقابل سفارت عربستان در بیروت تجمع کرده و علیه رژیم کودک کش شعار سر دادند.

فلسطینی‌های خشمگین ساکن اردوگاه العروب واقع در شمال الخلیل نیز یک راهپیمایی گسترده علیه جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه برگزار کردند.

راهپیمایی گسترده‌ای نیز در کانادا در اعتراض به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و در حمایت از ملت فلسطین برگزار شد.

خشم فلسطینی‌های ساکن اردوگاه‌های لبنان/ تجمع مقابل سفارت عربستان

شهادت شش کودک و یک زن در خانیونس / شهادت دو فلسطینی در رام الله

وزارت امور داخلی نوار غزه اعلام کرد که در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهر خانیونس در جنوب نوار غزه شش کودک و یک زن به شهادت رسیدند.

به گفته منابع فلسطینی، ده‌ها زن و کودک هم در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب نوار غزه شهید یا زخمی شدند. «دیر البلح» در مرکز و «بیت لاهیا» و «جبالیا» در شمال نوار غزه هم از حملات هوایی وحشیانه رژیم اشغالگر بی نصیب نبودند.

وزارت امور داخلی نوار غزه اعلام کرد در حملات هوایی رژیم اشغالگر به خانه‌ای در جبالیا و یک واحد مسکونی در منطقه «الفالوجه» در شمال نوار غزه دست‌کم ۱۷ فلسطینی به شهادت رسیدند.

رژیم صهیونیستی همچنین با نقض مکرر قوانین و موازین بین المللی، بیمارستان شهید «ابو یوسف النجار» را در نوار غزه هدف حملات هوایی قرار داد.

این خبر در حالی است که وزارت بهداشت فلسطین از شهادت دو فلسطینی و زخمی شدن پنج تن دیگر در یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به اردوگاه «الجلزون» در اطراف رام الله خبر دادند.

بیانیه ۶ کشور غربی در دفاع از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه

سران کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، کانادا، آلمان، و ایتالیا در بیانیه‌ای مشترک بدون اشاره به حملات مداوم جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار مردم فلسطین حمایت خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کردند و کشتار کودکان و غیرنظامیان در غزه را «حق دفاع اسرائیل علیه تروریسم» توصیف کردند.

آن‌گونه که در وب‌سایت دولت انگلیس آمده این بیانیه پس از گفت‌وگوی تلفنی ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا، و جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا منتشر شده است.

این ۶ کشور که خود را متعهد به کمک‌های سیاسی و ارسال کمک‌های نظامی به رژیم صهیونیستی می‌دانند، در عین حال از ارتش رژیم صهیونیستی درخواست کردند که در بمباران و کشتار مردم غزه «به قوانین بین‌المللی و حفاظت از غیرنظامیان متعهد باشد.»

بیانیه ۶ کشور غربی در دفاع از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه

هلاکت نظامی صهیونیست در نخستین تقابل زمینی با گردان‌های قسام

ارتش رژیم صهیونیستی از هلاکت یکی از نظامیان خود در کمین رزمندگان گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس در شرق خانیونس در جنوب نوار غزه خبر داد.

سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد که نظامی صهیونیست که بر اثر شلیک موشک ضد زره گردان‌های قسام در شهرک صهیونیست نشین «کیسوفیم» در شرق خانیونس به هلاکت رسیده است، «تمیر باراک» نام دارد.

هلاکت نظامی صهیونیست در نخستین تقابل زمینی با گردان‌های قسام

شب خونین در غزه؛ وحشیانه ترین حملات هوایی و توپخانه ای تاکنون

در حالی که حملات ارتش اشغالگر علیه منازل مسکونی در نوار غزه تا به این ساعت ادامه داشته، شبکه الجزیره گزارش داد که شب گذشته مناطق مختلف نوار غزه شاهد وحشیانه ترین حملات هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز حملات تاکنون بوده است.

در جریان بمباران یک منزل مسکونی در خانیونس واقع در جنوب نوار غزه شش کودک فلسطینی و یک زن به شهادت رسیدند.

همچنین تنها در جریان بمباران چهار منزل مسکونی در رفح نزدیک به ۳۰ فلسطینی به شهادت رسیدند.

وحشیانه‌ترین موج حملات هوایی و توپخانه‌ای علیه غزه

بمباران بیمارستان‌ها، منازل مسکونی و مرکز پلیس غزه

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطق اطراف بیمارستان شهید ابویوسف النجار واقع در نوار غزه را بمباران کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین مناطق مسکونی در شرق خانیونس و دیرالبلح را بمباران کرد. همچنین در جریان بمباران منازل فلسطینی‌ها در رفح ده‌ها زن و کودک فلسطینی زخمی شده و یا به شهادت رسیدند.

خبرنگار شبکه المیادین از حملات توپخانه ای وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه شرق بیت حانون و بیت لاهیا واقع در شمال نوار غزه خبر داد.

ارتش اشغالگر صهیونیستی اطراف بیمارستان‌های الکویت واقع در غرب رفح و شهداالاقصی در دیرالبلح را نیز بمباران کرد.

مسئولان بیمارستان شهداالاقصی اعلام کردند که ۶۵ درصد از شهدا و مجروحانی را که به این بیمارستان رسانده می‌شوند کودکان تشکیل می‌دهند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین مرکز پلیس العباس واقع در جنوب درمانگاه الشفاء الطبی در غزه را نیز بمباران کردند.

وحشیانه‌ترین موج حملات هوایی و توپخانه‌ای علیه غزه

التهاب و درگیری در کرانه باختری

از سوی دیگر نیروهای فلسطینی، عناصر ارتش رژیم صهیونیستی را در جریان یورش به نابلس، طولکرم و جنین واقع در کرانه باختری گلوله باران کردند.

شبکه المیادین به نقل از رسانه‌های عبری زبان گزارش داد که ساکنان طولکرم با شلیک گلوله و نارنجک از نظامیان صهیونیست که به این منطقه حمله کرده بودند استقبال کردند.

همچنین نیروهای فلسطینی به سمت نظامیان صهیونیست در سیله الحارثیه واقع در نزدیکی جنین شلیک کردند.

نظامیان صهیونیست با یورش به اردوگاه الجلزون واقع در شمال رام الله تعداد زیادی از فلسطینی‌های ساکن این اردوگاه را بازداشت کردند.

در جریان درگیری‌های رخ داده میان فلسطینی‌ها و نظامیان صهیونیست در این اردوگاه یک جوان فلسطینی زخمی شد.

خشم فلسطینی‌های ساکن اردوگاه‌های لبنان / تجمع مقابل سفارت عربستان

فلسطینی‌های اردوگاه صبرا و شتیلا واقع در بیروت نیز شب گذشته یک راهپیمایی در حمایت از ملت فلسطین برگزار کردند. راهپیمایی‌های مشابهی در اردوگاه برج البراجنه و منطقه الملعب البلدی در بیروت، اردوگاه نهرالبارد در شمال لبنان و اردوگاه البداوی در طرابلس لبنان برگزار شد.

حامیان فلسطین و معترضان به جنایات رژیم صهیونیستی مقابل سفارت عربستان در بیروت تجمع کرده و علیه رژیم کودک کش شعار سر دادند.

فلسطینی‌های خشمگین ساکن اردوگاه العروب واقع در شمال الخلیل نیز یک راهپیمایی گسترده علیه جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه برگزار کردند.

راهپیمایی گسترده‌ای نیز در کانادا در اعتراض به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و در حمایت از ملت فلسطین برگزار شد.

وحشیانه‌ترین موج حملات هوایی و توپخانه‌ای علیه غزه

تشدید تنش میان نتانیاهو و ارتش صهیونیستی

از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان از تشدید بحران بی اعتمادی میان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و ارتش این رژیم خبر دادند.

بر اساس گزارش این رسانه‌ها، نتانیاهو از نظرات و موضع گیری های فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی خشمگین شده و تصمیم گیری در خصوص حمله زمینی به نوار غزه را سخت و دشوار می‌داند.

انتهای پیام/

برچسب ها: غزه ، بیمارستان ، بمباران
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: