کد خبر: ۶۲۳۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵
سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: دو هزار و ۶۳۳ داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تا پایان روز چهارم شدند.

آوای نشاط: محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور روز یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ درباره ترکیب آماری داوطلبان در نام‌نویسی نهایی این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که در این ترکیب ۹۰ درصد مرد و ۱۰ درصد زنان هستند.

سخنگوی ستاد انتخابات به ترکیب سنی داوطلبان ۳۰ تا ۷۵ سال هم اشاره کرد و گفت: در رده‌های سنی ۳۰ تا ۴۰ سال (۳۰ درصد)، ۴۰ تا ۵۰ سال (۳۷ درصد)، ۵۰ تا ۶۰ سال (۲۵ درصد) و ۶۰ تا ۷۵ سال (۸ درصد) ترکیب سنی داوطلبان را تشکیل دادند.

ثبت نام نهایی داوطلبان مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۲۷ مهر به مدت یک هفته آغاز شد و داوطلبان می‌توانند از طریق پنجره واحد انتخابات وزارت کشور به نشانی keshvar.moi.ir بصورت برخط نسبت به تکمیل کاربرگ ثبت نام و بارگذاری مدارک و گواهی‌های مورد نیاز اقدام کنند.

آن دسته از داوطلبانی که در مرحله پیش ثبت نام، نام نویسی کرده و کد رهگیری دریافت کردند مجاز به ثبت نام نهایی هستند.

محمد تقی شاهچراغی معاون سیاسی وزیر کشور مدت زمان نام نویسی را بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه عنوان کرد و گفت که بستگی به بسته‌بندی دارد که داوطلبان از قبل انجام داده‌اند و باید اطلاعاتشان را از قبل آماده کنند که در اطلاعیه‌های ستاد انتخابات به اطلاع آنها خواهد رسید و در پیامک‌هایی که برای آنها رفته مشخص شده است.

رئیس ستاد انتخابات کشور درباره جابجایی حوزه انتخابیه گفت که در طول دوره ثبت نام نهایی، داوطلبان از صبح ۲۷ مهرماه تا ۱۸ بعدازظهر سوم آبان می‌توانند حوزه انتخابیه خود را جابجا کنند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: