کد خبر: ۶۲۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با بورل:
وزیر امور خارجه گفت: سیاست‌ غیرسازنده آمریکا و تشویق رژیم صهیونیستی عامل مهم تداوم و گسترش جنگ است.

آوای نشاط: در گفت‌وگوی تلفنی حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و جوزف بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، طرفین در خصوص تحولات منطقه تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان سیاست‌های غیر سازنده آمریکا و تشویق رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن برای انجام حملات بیشتر علیه غیر نظامیان در غزه را عامل مهمی در تداوم و گسترش جنگ دانست.

وزیر امور خارجه افزود: این در حالی است که شاهد برگزاری تظاهرات گسترده در جهان در محکومیت اقدامات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غیرنظامی و زنان و کودکان در غزه هستیم.

وی افزود: متأسفانه روزانه بین سیصد تا هفتصد غیرنظامی در غزه به شهادت می‌رسند و با توجه به محاصره غزه و بسته بودن کریدور بشردوستانه، امکان ارسال دارو و غذا برای ساکنین غزه وجود ندارد.

جوزف بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی نیز در این گفت‌وگو گفت: گسترش تنش‌ها در منطقه بسیار خطرناک است و لازم است تمامی طرف‌ها خویشتن داری پیشه کنند. ما هم در اتحادیه اروپا به تلاش‌ها جهت توقف جنگ ادامه می‌دهیم.

بورل خاطر نشان کرد: اتحادیه اروپا بر باز شدن کریدور بشر دوستانه برای کمک به غیرنظامیان غزه تاکید دارد.

نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی همچنین بر نقش مهم ایران در کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کرد و به لزوم حل موضوعات کنسولی میان ایران و اتحادیه اروپا اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: