کد خبر: ۶۲۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵
یک روزنامه آمریکایی ضمن اشاره به شکست تلاش‌های آمریکا برای همراه کردن عربستان سعودی در جنگ غزه گزارش داده ولیعهد سعودی چند ساعت وزیر خارجه آمریکا را برای ملاقات معطل نگاه داشته است.

آوای نشاط: یک روزنامه آمریکایی امروز دوشنبه از شکست «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا برای همسو کردن دیدگاه عربستان سعودی و مصر با مواضع واشنگتن در جنگ غزه خبر داده است. 

روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داده در ریاض ولیعهد عربستان سعودی بلینکن را برای دیداری که قرار بود عصر انجام شود معطل گذاشت و این دیدار نهایتاً صبح روز بعد انجام شد.  هنگامی که جلسه برگزار شد محمد بر ضرورت توقف اقدامات نظامی در غزه «که به از دست رفتن جان انسان‌های بی‌گناه منجر شده» تأکید کرد. 

ولیعهد عربستان سعودی علاوه بر این از بلینکن خواست حصر غزه را بردارد. توقف «تنش‌آفرینی‌های کنونی» در درگیری‌ها از جمله دیگر خواسته‌های او بود.  واشنگتن‌پست نوشته تلاش‌ها برای مجاب کردن ریاض برای محکومیت عملیات حماس تا کنون به درب‌ بسته خورده است و وزارت خارجه عربستان در عوض بمباران غزه را محکوم کرده است. 

به نوشته این روزنامه، مشکلات آمریکا برای تعامل با مصر حتی از عربستان هم بیشتر بوده است. روز شنبه مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که با قاهره بر سر بازگشایی موقت گذرگاه رفح جهت تسهیل خروج آمریکایی‌ها به توافق رسیده‌اند. 

مطابق این گزارش، این اعلانیه موجب هجوم ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر از آمریکایی‌های فلسطینی‌تبار در غزه شد، اما هیچ‌کدام از آنها نتوانستند از مرز خارج شوند. 

روایت دو کشور از حوادث غزه هم با یکدیگرهمسو نیست. در جریان دیدار روز یکشنبه میان بلینکن و عبدالفتاح السیسی، طرف مصری تصریح کرد که حملات اسرائیل از حد «حق برای دفاع» عبور کرده و به «تنبیه جمعی» رسیده است. 

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، آمریکا ، فلسطین
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: