کد خبر: ۶۲۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
علیرغم افزایش مخالفتها در حزب دموکرات با نامزدی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، مدیر کمپین انتخاباتی او می‌گوید که بایدن صددرصد نامزد حزب دموکرات است.

آوای نشاط: درحالیکه برخی از سیاسمتداران حزب دموکرات آمریکا به دنبال مطرح کردن یک چالش و رقابت مقدماتی علیه نامزدیجو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ هستند، «جولی چاوز رودریگوئز» مدیر کمپین انتخاباتی بایدن تاکید کرد که او صددرصد نامزد این حزب در انتخابات آتی ریاست جمهوری خواهد بود.

در مصاحبه با شبکه سی بی اس نیوز، مجری و خبرنگار حوزه کاخ سفید این شبکه از مخالفتها در حزب دموکرات با نامزدی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری و همچنین عدم اتحاد رهبران دموکرات در این زمینه پرسید.

مدیر کمپین انتخاباتی جو بایدن گفت: من به شما می‌گویم بین صفر تا صد بایدن صددرصد نامزد حزب خواهد بود. چیزی که هست یک حزب بیشتر متحد و قدرتمندتر است که من تا کنون در حزب مشاهده نکرده بودم. همانطور که شما میبینید کمیته ملی حزب دموکرات تا کنون اینقدر قوی نبوده است.

این درحالیست که نتیجه نظرسنجی سی بی اس که هفته گذشته انجام شده نشان می‌دهد که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا با ۵۰ درصد در برابر ۴۹ درصد آراء پیروز انتخابات ریاست جمهوری سال آینده خواهد بود.

آخرین نظرسنجی‌های انجام گرفته شده از سوی روزنامه واشنگتن‌پست و شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز درباره میزان محبوبیت بایدن نیز نشان می‌دهد که ۴۴ درصد از مردم آمریکا معتقدند در دوران ریاست جمهوری جو بایدن، وضعیت مالی‌شان بدتر شده است و تنها ۳۷ درصد عملکرد شغلی وی را تایید کرده‌اند. با این حال ۵۶ درصد جز مخالفان وی هستند و افرادی که عملکرد اقتصادی‌اش را تایید می‌کنند، زیر ۳۰ درصد عنوان شده‌اند.

طبق همین نظرسنجی، ۶۲ درصد از دموکرات‌ها معتقدند این حزب باید فردی غیر از بایدن را به عنوان نامزد انتخاباتی معرفی کند. در این رابطه تنها ۸ درصد موافق کاندیداتوری کامالا هریس و ۸ درصد دیگر موافق برنی سندرز هستند.

بایدن ۸۰ ساله همچنین با شک و تردید فزاینده‌ای در مورد سن خود از سوی رای‌دهندگان مواجه است. موضوعی که وی را مجبور کرد تا هفته گذشته در رابطه با آن از مزایای حضور یک سیاستمدار کهنه کار در کاخ سفید صحبت کند.

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: