کد خبر: ۶۲۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷
بنا بر اخبار رسیده تبادل زندانان انجام شد و 5 تبعه آمریکا به سمت دوحه پرواز کردند.

آوای نشاط: مبادله زندانیان ایران و آمریکا امروز بلاخره انجام شد. بنا بر خبرهای منتشر شده در رسانه‌های داخلی،براساس مذاکرات انجام شده میان ایران و آمریکا،  5 زندانی ایرانی که در آمریکا متهم به دور زدن تحریم‌ها بودند با 5 زندانی در ایران مبادله شدند. از میان 5 زندانی ایرانی در آمریکا اما بنا به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، دو نفر آنها تصمیم گرفته‌اند با وجود آزادی همچنان در خاک آمریکا باقی بمانند.  

از میان 5 زندانی ایرانی که بناست در این مبادله آزاد شوند، نام سه نفر از آنها اعلام شده است. مراد طاهباز فعال محیط زیست زندانی ، سیامک نمازی تاجر ایرانی آمریکایی زندانی و عماد شرقی معاون بین‌الملل هولدینگ سرآوا، نام دو زندانی دیگر اما از سوی هیچ‌کدام از دولت‌ها و البته وکلای این زندانیان اعلام نشده است.

حجت کرمانی وکیل این سه زندانی به شبکه شرق گفته، مراد طاهباز، سیامک نمازی و عماد شرقی و چهارمین مرد زندانی از حدود دو ماه قبل از زندان اوین خارج و در هتلی به صورت تحت الحفظ نگهداری می‌شدند اما زندانی پنجم که یک زن است، با وثیقه آزاد بوده است. به گفته این وکیل دادگستری، علاوه بر این زندانیان، همسر مراد طاهباز و مادر سیامک نمازی دیگر مسافران این هواپیما هستند.

کرمانی می‌گوید 8:30 صبح آخرین خبری است که از این زندانیان داشته اما اخبار واصله خروج آنها از تهران و حرکتشان به سمت دوحه را تایید می‌کند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: