کد خبر: ۶۲۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
قطعه ماه با صدای حسام الدین سراج به مناسبت اربعین حسینی به همت کمیته فرهنگی‌آموزشی ستاد اربعین منتشر شد .

آوای نشاط: برنامه تلویزیونی ماه امسال با نگاهی متفاوت به اربعین حسینی از شبکه نسیم پخش می شود و قطعه ماه به عنوان تیتراژ این برنامه به سفارش کمیته فرهنگی اموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی  تولید شده است. قطعه ماه با شعری از عبدالجبار کاکایی، آهنگسازی امید داورزنی و صدای حسام الدین سراج با مدت زمان ۵ دقبقه تولید شده است.

اهنگسازی قطعه ماه در قالب ارکسترال‌ و با ترکیب ارکستر سازه های زهی با سازهای ایرانی و همچنین بهره‌گیری از گروه کر، توسط امید داورزنی آهنگسازی شده است. داورزنی این قطعه را در مایه دشتی و رهاوی تنظیم نموده که این دو از مقام‌های اصیل ایرانی‌ست که در موسیقی مذهبی ایران به ویژه در  تعزیه و در مداحی، از دیرباز استفاده می‌شده است.

در این قطعه تلاش شده است با تکیه بر شعار *حیاتنا الحسین (ع)* به عنوان شعار محوری اربعین امسال (۱۴۴۵)، تصویری از حال و هوای زائرین اربعین حسینی، در قالب شعر و موسیقی به نمایش گذاشته شود.

تعداد بازدید : 0


تولید این اثر توسط موسسه فرهنگی هنری سلام بشیر صبا با راهبری آقایان محمد مهدی رضازاده ، مهدی عباس نژاد با  نظارت فنی استاد شهاب قاسمی و تصویر سازی محمد پیروز رام  انجام گرفته و برای تولید موسیقیایی اثر از نوازندگان چیره‌دست و طراز اول ایرانی بهره گرفت شده است.

این اثر در شب زیارتی حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) همزمان با فرا رسیدن اربعین امام حسین علیه السلام در شهر کربلا با حضور حجه الاسلام و المسلمین دکتر حمید احمدی رییس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی ، جمعی از شاعران و ستایشگران اهل بیت علیهم السلام  رونمایی و برای عاشقان آن حضرت در بستر رسانه ملی و شبکه های مجازی قرارگرفت.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: