کد خبر: ۶۲۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳
هر گرم طلای ۱۸عیار طی یک ماه گذشته ۲ درصد گران شده است.

آوای نشاط: در حالی ماه میانی تابستان دیروز به پایان رسید که بررسی عملکرد یک ماهه بازار طلا، از رشد نزدیک به ۵۰ هزار تومانی قیمت طلا حکایت دارد.

در حالی حاضر هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار تهران ۲ میلیون و ۳۱۹ هزار تومان قیمت دارد و این در حالی است که طلا یک ماه قبل حدود ۴۷ هزار تومان ارزان‌تر بود. این یعنی هر گرم طلای ۱۸عیار طی یک ماه گذشته ۲ درصد گران شده است.

قیمت طلای ۱۸عیار البته طی یک هفته گذشته هم رشدی در حدود ۱۱ هزار تومان را تجربه کرده است.

قیمت هر مثقال طلا نیز در مردادماه ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است و با تغییر کانال، به ۱۰ میلیون و ۴۷ هزار تومان رسیده است.

اما رشد قیمت طلا در بازار ایران در حالی بود که اونس طلا در طول یک ماه گذشته در حدود ۶۲ دلار کاهش قیمت داشته است.

بنا به این گزارش، در حالی بازار طلا طی یک ماه مرداد بازدهی مثبت داشته است که فعالان بازار طلا همواره بر رکودی بودن این بازار به جهت ماه‌های محرم و صفر تاکید می‌کنند.

در همین خصوص، نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر می‌گوید: همچنان رکود بر بازار حاکم است و با کاهش شدید تقاضا در بازار سکه و طلا روبرو هستیم. بازار در حال حاضر به ثبات نسبی خوبی رسیده و از هرگونه التهاب به‌ دور است.

بذرافشان تاکید می‌کند: از ابتدای سال رکود و کاهش تقاضا در بازار شکل گرفته است که طبق برآوردها، نسبت به رشد تقاضا، حدودا ٧٠ درصدی رکود و کاهش تقاضا طی سال داشته‌ایم اما در یک هفته اخیر بیشتر هم شده و این کاهش تقاضا چشمگیر شده است. این کاهش تقاضا، صنعت طلا را در وضعیت نامناسبی به لحاظ تولید قرار داده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: