کد خبر: ۶۲۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
احزاب و جمعیت‌های اسلامی در بنگلادش در روز‌های پس از هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد، اعتراض شدید حود را نسبت به این اقدام موهن، غیر اخلاقی و خلاف حقوق بین الملل اعتراض کرده و در این خصوص هم افزایی قابل توجهی داشته اند.
آوای نشاط:  پایگاه جامعه و فرهنگ ملل نوشت: حزب دمکرات اسلامی به سوزاندن و هتک حرمت قرآن کریم در استکهلم سوئد اعتراض شدید کرد. محمد اول، رئیس حزب دمکرات اسلامی و نماینده سابق مجلس، از این حادثه ابراز نگرانی نکرده و ناراحتی عمیق خود را اعلام کرده است. محمد اول در بیانیه‌ای تصریح کرد توهین به مقدسات مسلمانان به نام آزادی بیان اقدامی شنیع و جنایتی نابخشودنی است. هنگامی که مسلمانان در سراسر جهان غرق در عید قربان و حج هستند، چنین حادثه‌ای تمام امت اسلامی را بسیار اندوهگین و شوکه کرده است. در این حادثه قلب همه جهان اسلام خون می‌شود.
 
وی از عوامل این کار خواست تا از امت اسلامی عذرخواهی کنند و خواستار مجازات شدید آنان شد. محمد اول از اعتراض دولت بنگلادش و وزارت امور خارجه به هتک حرمت قرآن با احضار سفیر سوئد تشکر کرد. حزب جماعت اسلامی بنگلادش، شعبه جنوبی شهر داکا نیز در پایتخت کشور راهپیمایی و تجمع اعتراضی نسبت به آتش زدن قرآن کتاب دینی مسلمانان در سوئد برگزار کرد. حزب اسلامی آندولان بنگلادش نیز تجمع اعتراضی گسترده‌ای را در دروازه شمالی بیت المکرم در اعتراض به آتش زدن قرآن کریم در سوئد برگزار کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: