کد خبر: ۶۲۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۷
آفریقای جنوبی با برگزاری جشنواره بین‌المللی انیمیشن کیپ تاون که از ۲۷ تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۳ در مرکز کنفرانس بین‌المللی کیپ تاون برگزار می‌شود، بار دیگر تأثیر رو به رشد انیمیشن‌سازان آفریقایی را نشان می‌دهد.
آوای نشاط: پایگاه جامعه و فرهنگ ملل نوشت: آفریقای جنوبی با برگزاری جشنواره بین‌المللی انیمیشن کیپ تاون که از ۲۷ تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۳ در مرکز کنفرانس بین‌المللی کیپ تاون برگزار می‌شود، بار دیگر تأثیر رو به رشد انیمیشن‌سازان آفریقایی را نشان می‌دهد.
 
ارزش کل صنعت تولید بیش از ۸ میلیارد راند (۴۰۰ میلیون دلار) بوده و رشد سالانه ۵.۲ درصدی داشته است و به طور متوسط ۶۰۰۰۰ نیروی کار به صورت تمام وقت و آزاد در آن فعالیت دارند. طی سال‌های اخیر صنعت انیمیشن سازی درآفریقا و خصوصا کشور آفریقای جنوبی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. نیک کلوت، رئیس حوزه دولتی صنعت انیمیشن آفریقای جنوبی می‌گوید بسیاری از کشور‌ها با درک اهمیت اقتصادی و اشتغال زایی این بخش، جذابیت سیاست، چارچوب‌های قانونی و تشویقی خود را برای جذب و تحریک هر چه بیشتر تولید، جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی و ایجاد فرصت‌های شغلی افزایش داده‌اند.
 
بر این اساس، انیمیشن به عنوان یک صنعت، ت مشاغلی را ایجاد می‌کنند که از بازیگران و کارکنان بسیار ماهر و در سطح جهانی گرفته تا صنعتگران و تازه‌واردان غیر ماهر می‌توانند در آن مشغعول به فعالیت شوند. ۸۵ درصد از نیروی کار این صنعت راا سیاه پوستان و ۶۵ درصد آن‌ها را افراد زیر ۳۵ سال تشکیل می‌دهند. مقامات آفریقای جنوبی تاکید دارند که صنعت انیمیشن سازی، «برند آفریقای جنوبی» را ترویج می‌کند و گردشگری را به پیش می‌برد، اما به‌عنوان یک مقصد بین‌المللی فیلم‌سازی، ارزش فزاینده‌ای جهت انسجام اجتماعی، هویت ملی، میراث و فرهنگ این کشور دارد.
برچسب ها: آفریقا ، انیمیشن ، سینما
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: