کد خبر: ۶۲۰۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
فرماندار مهران گفت: بر اساس مصوبه ستاد اربعین استان تمامی فعالیت‌های تجازی از مرز مهران از امروز تا ۲۰ شهریورماه تعطیل است.

آوای نشاط: علی عباس شفیعی با بیان اینکه در حوزه زیرساختی نیز تمام امکانات برای تسهیل در تردد زوار ایجادشده است، اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد اربعین استان، تمامی فعالیت‌های تجاری از مرز مهران تا ۲۰ شهریورماه تعطیل و ممنوع خواهد بود.

وی افزود: همچنین بر اساس اعلام کشور عراق از ابتدای ماه صفر تردد زوار با خودروی شخصی از مرز مهران ممنوع است.

فرماندار مهران گفت: اتوبوس‌های شهری به تعداد کافی در پارکینگ اربعین و پایانه برکت برای انتقال زوار به مرز مهران فراهم شده و همه امکانات لازم برای برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی فراهم است.

شفیعی تصریح کرد: تمامی حسینیه‌ها، مساجد، تکایا، زائرسراها، پارکینگ‌های خودرو، مهمانسراهای شهر مهران آماده پذیرایی از زوار اربعین حسینی هستند.

فرماندار مهران با اشاره به اینکه گیت‌های خروجی از مرز مهران در حالت عادی ظرفیت تردد تا ۵۰ هزار نفر را دارد، ابراز کرد: برای زمان‌هایی که تراکم جمعیت در مرز مهران از این میزان بیشتر می‌شود نیز ۶۳ گیت خروجی در این مرز آماده داریم که برای خروج روزانه تا ۳۰۰ هزار نفر آمادگی لازم وجود دارد.

شفیعی یادآور شد: درب‌های خروج در مرز مهران به طرف مرز زرباطیه عراق از ۲ درب به پنج درب افزایش یافته است و بر این اساس مشکلی در تردد زوار برای ورود به کشور عراق در آن طرف مرز هم نخواهیم داشت.

وی ابراز کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با طرف عراقی، بخش کنترل گذرنامه مرز رباطیه از سریال خوان به بارکدخوان تغییر یافته و بر این اساس کنترل گذرنامه‌ها در آن سوی مرز به زیر ۱۰ ثانیه کاهش خواهد یافت.

فرماندار مهران یادآور شد: از مردم عزیز و زوار گرامی درخواست می‌شود که برنامه‌های سفر خود را به مهران به گونه‌ای مدیریت کنند که در ساعت‌های پایانی روز و یا صبح زود به مرز مهران برسند که گرمای مهران آن‌ها ار آزار ندهد.

شفیعی افزود: همانطور که معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام نیز اعلام کردند اتباع خارجی برای سفر به کشور عراق بایستی به مرز چذابه مراجعه کنند و از مراجعه به مرز مهران خودداری کنند چرا که کشور عراق از مرز مهران پذیران آنان نخواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: