کد خبر: ۶۱۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن در موضوع حجاب دوقطبی‌های وحدت شکنی در جامعه ایجاد کرده است، اما حتماً در این راه شکست مفتضحانه ای خواهد خورد.

آوای نشاط: علی نیکزاد درباره لایحه عفاف و حجاب، اظهار کرد: مصوبه شورای عالی امنیت ملی این بود که دولت یا قوه قضائیه لایحه عفاف و حجاب را به مجلس ارائه دهند، بنابراین مجلس طرحی برای عفاف و حجاب تدوین نکرد. بعد از اینکه قوه قضائیه لایحه عفاف و حجاب را تدوین و از طریق دولت به مجلس ارائه کرد، برای بررسی به کمیسیون‌های قضائی و فرهنگی مجلس ارجاع شد.

وی بیان کرد: در جریان بررسی لایحه عفاف و حجاب در کمیسیون‌های مجلس، از قاطبه صاحب نظران و کسانی که در این حوزه تخصص داشتند، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و افرادی که سوابق فرهنگی داشتند، نظرخواهی و در نهایت لایحه عفاف و حجاب به ۷۰ ماده تبدیل شد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۳۶ ماده از لایحه عفاف و حجاب تاکید بر وظایف دستگاه‌های اجرایی دارد. برای مثال، در این مواد آمده وزارت علوم باید خوابگاه متأهلی بسازد، وزارت بهداشت مکلف به ترویج موضوع فرزندآوری شده و وزارت کشور باید اقداماتی برای ترویج عفاف و حجاب در جامعه انجام دهد.

نیکزاد با اشاره به اینکه در ۳۴ ماده دیگر لایحه عفاف و حجاب هم تغییراتی ایجاد شد، گفت: قبلاً جرایم از ۳ میلیون شروع می‌شد، اما در اصلاحاتی که در لایحه عفاف و حجاب صورت گرفت، مقرر شد در وهله اول با کسانی که به صورت سازمان یافته با کشورهای متخاصم و معاند در ارتباط هستند و برای ترویج بی‌حجابی اقدام می‌کنند، برخورد شود.

وی ادامه داد: همچنین در لایحه عفاف و حجاب آمده افرادی که تأثیرگذاری اجتماعی دارند یا سلبریتی هستند، اگر اقدامی علیه قانون عفاف و حجاب انجام دهند، با آنان برخورد خواهد شد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگاه این لایحه به نحوه رفتار صنوف و واحدهای خدماتی، اظهار کرد: لایحه عفاف و حجاب در یک کلام می‌گوید همه ما باید حقوق اجتماعی یکدیگر را محترم بشماریم.

نیکزاد با اشاره به جلسات رئیس مجلس شورای اسلامی با کارشناسان این حوزه، خاطرنشان کرد: تاکید در لایحه عفاف و حجاب برخورد قاطع با کسانی است که عمداً و با همکاری کشورهای متخاصم اقدامات سازمان یافته برای ترویج بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه هیچ کشوری قبول نمی‌کند امنیتش چه به صورت نظامی و چه فرهنگی به خطر بیفتد، تصریح کرد: همه باید توجه داشته باشیم مسئله حجاب به عنوان یک فاکتور دینی و فرهنگی مهم مورد حمله و عناد دشمن قرار گرفته و از همین طریق دوقطبی‌های وحدت شکنی در جامعه ایجاد کرده اند. مردم ایران همان‌طور که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و حاج قاسم عزیزمان است، همه علاقه مند به اسلام و کشور هستند و دشمن طبق وعده الهی حتماً در این راه شکست مفتضحانه ای خواهد خورد. ما یعنی همه ایران هشیار هستیم تا اهداف معاندانه دشمن محقق نشود.

انتهای پیام/