کد خبر: ۶۱۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
ایدئولوژی تروریست‌ها و حامیان مالی و رسانه‌ای آنها یکسان است و نهادهای قضایی و انتظامی باید با لجن پراکنی جانیان فضای مجازی هم برخورد شایانی کرده و از تعارف و مماشات با آنها بپرهیزند که تهاجم آنها به مراتب خطرناک‌تر است.

آوای نشاط: امین صبحی روزنامه نگار و کارشناس مسائل سیاسی نوشت: تروریست‎های داعشی و پیاده نظام آنها در شبکه‌های اجتماعی، وحدت و امنیت روانی جامعه را نشانه رفته‌اند تا آدرس غلطی از حمله تروریستی تکفیری‌ها به حرم شاهچراغ ارائه داده و با وارونه نشان دادن حقیقت بر آتش فتنه بدمند.

شکی نیست که رژیم جعلی صهیونیست در باتلاقی از مشکلات فرورفته و با انواع بحران‌های اقتصادی و سیاسی دست و پنجه نرم می‌کند اما همچنان به جای اینکه سرگرم حل معضلات داخلی باشد سرگرم ایجاد نفاق و توطئه در کشورهای نطق است.

اقدامات تروریستی صورت گرفته در لبنان و سوریه حکایت از شرارت این رژم جعلی دارد. صهیونیست‌ها که نارضایتی خود را از توافق ایران و آمریکا ابراز کرده بودند در یک اقدام ددمنشانه، تروریست‌ها را به سمت ایران گسیل کردند. «حنانیا نفتالی» کارمند امنیتی رژیم صهیونیستی که در توئیت‌هایش تظاهر به ایران دوستی می‌کند، با انتشار تصویری از مسجد نصیرالملک شیراز، به معماری خیره کننده و رنگارنگ آن می‌پردازد، 11 ساعت بعد از انتشار این توئیت، تروریست‌های تکفیری با اسلحه کلاشینکف مسیر بازار تا ورودی باب المهدی را طی کردند تا با تکرار عملیات تروریستی در حرم شاهچراغ رعب و وحشت را دوباره به جان ملت بیندازند.

نقشه حمله تروریستی دقیقا همانی بود که آبان ماه انجام شد تروریست‌ها همزمان با اذان مغرب از بخش ورودی بانوان وارد حرم شاهچراغ شده و به سمت زائران و خادمان شلیک کردند اما اینجا ورق برگشت و تصاویر دلاورمردانه‌ای خلق شد؛ تروریست داعشی که با 240 تیر آمده بود موفق به شلیک تنها 11 تیر شد و از ورود به صحن حرم و تکرار جنایت قبلی که منجر به شهادت 13 نفر از هموطنانمان شده بود، ناکام ماند. اتفاقی که بسیار نوید دهنده و حاکی از این است که نیروهای مستقر در حرم شاهچراغ با آمادگی بیشتری اقدام کرده و از بروز فجایع بیشتر جلوگیری کرده‌اند.

مروری بر اخبار اطلاعاتی ماه اخیر حکایت از این دارد که نیروهای امنیتی کشورمان در هفته‌های گذشته خدمات ارزنده‌ای انجام داده‌اند؛ شناسایی و انهدام اعضای شبکه‌ی گسترده‌ تروریستی یک قلم از این عملیات‌هاست که طی آن اقدامات متعدد خرابکارانه در استان‌های تهران، کرمان، اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، کردستان و مازندران متوقف شد. پیداست که هجمه علیه جمهوری اسلامی ایران و آرمان‌هایش به دلیل توفیقات صورت گرفته در عرصه دیپلماتیک افزایش یافته است و اصلا معلوم نیست که چه تهدیداتی توسط سربازان گمنام خنثی می شود چراکه ماهیت امنیتی اقدامات وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه می‌طلبد که بسیاری از این عملیات‌ها رسانه‌ای نشده و محرمانه بماند.

پس از دستگیری و خلع سلاح تروریست تکفیری که در دقایق ابتدایی ورودش صورت گرفت، تروریست‌های رسانه‌ای فعالیت خود را آغاز کرده و با راه انداختن جنگ روانی درصدد سناریو سازی برای انحراف اذهان عمومی شدند. مزدوران قلم به دست با سبک شمردن اقدامات امنیتی در کشور و تکذیب نقش داعش در این حمله، نوک پیکان را به سمت داخل کشور گرفته و می‌خواهند با تطهیر تکفیری‌ها، به خط کشی‌های حزبی و جناحی بپردازند و برای دستیابی به هدف ضدملی خود، خبر و تصویر تروریست دستگیر شده را تحریف کرده و هیچ ابایی از ماهیگیری در دریای خون شهدا و مجروحان مظلوم این حادثه و اتفاقات مشابه ندارند.

فتنه دیگر در طرح مباحث نژادی و قومیتی رقم خورده است و پادوهای رسانه‌ای قصد دارند، عوامل آموزش یافته سیا و موساد را به مهاجران مستقر در کشور تقلیل و آن را به میزبانی ایران از میهمانان افغانستان یا کشورهای دیگر که به ایران پناه آوده‌اند، ربط دهند و بر طبل دشمنی با همسایه‌ها بکوبند و نگاه‌ها را از مقصران اصلی این فاجعه که آمریکا و اسرائیل هستند، منحرف کنند.

البته طرح این مطالب به معنی این نیست که مسئولان امنیتی نیز منزه از خطا هستند طبیعتاً ضعف‌های موجود در برخی پروتکل‌های امنیتی و حفره‌های موجود باعث جسارت مجدد داعشیان شده است لذا نیروهای امنیتی و اطلاعاتی باید با تدابیر گسترده مانع از تکرار این فجایع به ویژه در اماکن متبرکه شوند زیرا معاندان جمهوری اسلامی، ایمان و اعتقاد مردم را نشانه گرفته‌اند و با تدوین برنامه‌های مختلف درصدد ترویج اباهه‌گری و ایجاد رعب و وحشت برای حضور در مکان‌های مذهبی.

در نهایت ایدئولوژی تروریست‌ها و حامیان مالی و رسانه‌ای آنها یکسان است و نهادهای قضایی و انتظامی باید با لجن پراکنی جانیان فضای مجازی هم برخورد شایانی کرده و از تعارف و مماشات با آنها بپرهیزند که تهاجم آنها به مراتب خطرناک‌تر است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: