کد خبر: ۶۱۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
در حاشیه جلسه هیئت دولت مطرح شد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوزه عفاف و حجاب به دستگاه‌های تابعه وزارت ارشاد دستور دادیم به‌صورت جدی مسئلۀ حجاب را پیگیری و اجرا کنند.

آوای نشاط: محمد مهدی اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره جزییات نامه اش به دبیر کل آیسسکو در محکومیت اهانت به قرآن گفت: آیسسکو یک نهاد فرهنگی در سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی است. برای این نهاد نامه نوشتم و درخواست کردم که به صورت جدی بحث محکومیت و مقابله با اقدام توهین و جسارت به قرآن کریم در دستور کار قرار گیرد و هم پیشنهاد دادم که اجلاس فوق‌العاده آیسسکو در تهران و به میزبانی وزارت فرهنگ  و با حضور وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی برگزار شود. نامه را رسما ارسال کردم و امیدوارم‌که اقدام قاطعی را از طرف این سازمان شاهد باشیم.

وی درباره اینکه اخیرا برخی از فروشگاه های اینترنتی شاهد کشف حجاب برخی از کارکنانشان بوده اند و اقدامات انجام شده در این زمینه چیست؟ گفت:  در حوزه عفاف و حجاب  به دستگاه‌های تابعه وزارت ارشاد دستور داده‌ایم به‌صورت جدی مسئلۀ حجاب را پیگیری و اجرا کنند. چند روز پیش هم اتفاقی افتاده بود و پوستر فیلم کوتاه توسط مجموعه غیردولتی منتشر شده بود  و به دلیل اینکه  به تذکر ما توجهی نکرده بودند، من دستور  توقیف جشنواره را دادم زیرا این طور بی حرمتی ها نسبت به قانون و حجاب پسندیده نیست و حتما خط قرمز ماست.

اسماعیلی ادامه داد: برخی از افرادی که مرتکب این کار شدند، جزو کسانی هستند که کاری به آنها ارجاع نمی شود و فعالیتشان ممنوع است. طبیعتا آنهایی که مجوزهایشان از وزارت ارشاد است، مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی در وزارت خانه مستقر است و به آن رسیدگی‌ می کند،  حتما اخبارش را دو سه روز آینده مشاهده می کنید و آنهایی که مجوزشان مربوط به وزارت ارشاد است قطعا در این زمینه با قوت از قانون از آن مراقبت و صیانت می کنیم.

وی درباره صدور احکامی که برای بازیگران صادر شده و اینکه صدور این آراءاز طرف دادسرای ارشاد بوده یا دادسرای عمومی؟ گفت: دادسرای ارشاد و دادگاه ارشاد دو مجموعه است که ذیل دادستانی تهران و اداره کل دادگستری است و در مجموعه مباحث حجاب انجام می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اینکه نسبت به احکام صادره  برخی از مشاغل اعتراض کردند و گفته اند که شغل ما با صدور چنین احکامی زیر سوال رفته است؟ گفت: نوع حکم را قاضی که  استقلال دارد براساس فهمش صادر می شود و آقای محسنی اژه ای هم نسبت به آن موضع گیری کردند و ماهم همین هفته با دستگاه های مرتبط جلسه داشتیم و تاکید کردیم احکام با عرف کار و متناسب با شان افراد صادر شود.  کسی که فعالیت هنری دارد حکم‌ محرومیت از کار برایش صادر شود و این را دنبال می‌کنیم‌  و نامه ای را در این زمینه به مراجع ذی ربط ارسال کردم که هماهنگی با وزارت ارشاد باشد و از آن تفسیرهای نادرستی بعمل نیاید و مورد دفاع است که در یک رویه روشن و مرتبط با ماموریت هایشان دنبال شود. 
انتهای پیام 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: