کد خبر: ۶۱۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
دبیر کل سازمان ملل با اشاره به دریافت نامه آیت الله سیستانی درباره حادثه قرآن سوزی در سوئد اعلام کرد: پیام آیت‌الله العظمی سیستانی را دریافت کردم و از تلاش‌های ایشان کمال تشکر را دارم.

آوای نشاط: آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل امروز شنبه اعلام کرد که نامه آیت الله سیستانی را دریافت کرده است.

وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتوتیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد طی تماس تلفنی با فواد حسین، معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه عراق درباره آتش زدن نسخه‌ای از قرآن کریم در سوئد از سوی عراقی مقیم سوئد، رایزنی کرد.

فواد حسین در این گفتگوی تلفنی اعلام کرد که این اقدامات موجب بروز و گسترش مشکلات متعدد میان کشورهای جهان اسلام و جوامع اروپایی می‌شود که این رخدادها در آن به وقوع می‌پیوندد، این اقدامات همچنین به نوبه خود باعث تغذیه پدیده اسلام‌هراسی، افکار افراطی و تروریستی و کاشتن بذر حقد و کیته و خشونت در عموم کشورهای جهان می‌شود.

وزیر خارجه عراق همچنین بر لزوم همکاری بین‌المللی برای مبارزه با این تفکراتی که منجر به توهین به مقدسات، نمادها و آتش زدن کتب آسمانی از جمله قرآن کریم می‌شود هم تاکید کرد.

از سوی دیگر، دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه این رخداد و واکنش‌های عراق و جهان اسلام را پیگیری کردم، در ادامه گفت: این اقدام موهن را محکوم و تقبیح می‌کنیم.

گوترش با تاکید بر لزوم همکاری برای مقابله با پدیده اسلام‌هراسی، تصریح کرد: پیام آیت‌الله العظمی سیستانی را دریافت کردم و از تلاش‌های ایشان کمال تشکر را دارم و به زودی نامه‌ای در جواب ایشان خواهم نوشت.

در پایان، فواد حسین از دبیرکل سازمان ملل بابت اهتمام شایان به نامه آیت‌الله سیستانی تشکر کرد و گفت: همه باید برای تحقق امنیت، صلح و همریستی مسالمت‌آمیز و مبارزه با تفکرات افراطی تلاش و همکاری کنند.

لازم به ذکر است که روز گذشته آیت الله سیستانی نامه‌ای به گوترش دبیر کل سازمان ملل درباره هتاکی به قرآن در سوئد ارسال کرده بود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: