کد خبر: ۶۱۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
از ۱۶ اردیبهشت
سامانه یکپارچه عرضه خودرو از ۱۶ اردیبهشت ماه برای عرضه خودرو در دور دوم فعال می شود.

آوای نشاط: با توجه به استقبال متقاضیان، وزارت صمت اعلام کرد که از ۱۶ اردیبهشت ماه دور دوم فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودرو را کلید می‌زند.

بر همین اساس متقاضیان خرید خودرو باید بعد از اعلام زمان و شرایط ثبت نام، نسبت به افتتاح حساب وکالتی و ثبت نام در طرح مذکور اقدام کنند. نداشتن پلاک فعال و سایر شرایط نیز همچنان حاکم است.

امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت در این ارتباط اعلام کرده است که «پیش از اطلاع رسانی برای ثبت نام مرحله دوم طرح یکپارچه افتتاح حساب وکالتی مجاز نیست، بنابراین متقاضیان مرحله دوم در بازه زمانی که اعلام می‌شود نسبت به ایجاد حساب وکالتی اقدام کنند.»

نکته مهم اینکه متقاضیانی که خواستار شرکت مجدد در نوبت دوم عرضه خودرو هستند، باید از از طرح نخست فروش خودرو در سامانه انصراف دهند تا امکان ثبت نام در مرحله دوم ثبت نام خودرو را داشته باشند.

نوبت دهی خودروها از چه زمانی آغاز شد؟

به گزارش مهر، اسفند ۱۴۰۱ برای اولین بار از سیستم نوبت دهی برای فروش خودرو استفاده شد؛ به این شکل که ابتدا افراد مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان در حساب بانکی مسدود می‌کنند و در مرحله دوم با ورود به سامانه اقدام به ثبت نام کرده و پس از طی فرایند ثبت نام، در مرحله سوم خودروی مورد نظر را انتخاب کرده و نهایتاً با پرداخت مابه التفاوت، به فاصله ۳ ماه تا یک سال خودرو را دریافت می‌کنند.

در این دور نوبت برخی از متقاضیان برای دریافت خودرو به سال ۱۴۰۳ موکول شده بود که وزارت صمت اعلام کرد متقاضیان ۶ روز مهلت برای ویرایش اولویت خودروی انتخابی خود را دارند؛ بر همین اساس با توجه به اتمام این مهلت، چند روزی سایت سامانه بسته خواهد بود تا بر اساس اولویت اول افراد، پالایش صورت گیرد و در نهایت ترتیب (اولویت) دریافت خودرو در سال ۱۴۰۲ مشخص شود.

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت، در این باره گفته نوبت تحویل خودروها برای متقاضیانی که در مدت تعیین شده (۵ تا ۱۰ اردیبهشت ماه) نوع خودروی خود را تغییر دادند، اواسط هفته آینده خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: