کد خبر: ۶۱۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس به دولت پاسخ داده که به لحاظ قانونی امکان تعویق زمان استیضاح وزیر صمت وجود ندارد.

آوای نشاط: سید نظام الدین موسوی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر اظهار داشت: دولت به مجلس درخواست تعویق زمان استیضاح سید رضا فاطمی امین را داده است.

وی بیان کرد: بنده همین الان از دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی این موضوع را چک کردم و به دولت پاسخ داده شده که به لحاظ قانونی امکان تعویق زمان استیضاح وزیر صمت وجود ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس آئین نامه داخلی مجلس، وزیر استیضاح شونده ۱۰ روز فرصت دارد که برای پاسخگویی در صحن مجلس حضور یابد و از آنجایی که این ده روز تمام شده است، فردا جلسه استیضاح وزیر صمت برگزار خواهد شد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس‌جمهور فردا می‌تواند در جلسه استیضاح شرکت کند و یک ساعت نیز در دفاع از وزیر فرصت سخنرانی دارد اما حضور و یا عدم حضور رئیس جمهور هنوز به مجلس اعلام نشده است.

تفسیر قانون بر عهده مجلس است

همچنین حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در واکنش به ارائه درخواست دولت به هیئت رئیسه مجلس برای به تعویق انداختن جلسه استیضاح وزیر صمت از یکشنبه به سه‌شنبه هفته جاری، اظهار داشت: طرح استیضاح سید رضا فاطمی امین ۲۸ فروردین در صحن مجلس اعلام وصول شد.

وی بیان کرد: بر اساس آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، از زمان اعلام وصول طرح استیضاح، وزیر مربوطه ۱۰ روز فرصت دارد تا برای ارائه توضیحات درباره عملکردش در صحن مجلس حضور یابد و بر این اساس زمان استیضاح وزیر صمت به تعویق نمی‌افتد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات معاون پارلمانی رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه طبق قانون ۱۰ روز فرصت برای برگزاری استیضاح وجود دارد و اگر مبنا روزهای کاری باشد، تا سه‌شنبه هفته جاری فرصت برای برگزاری جلسه استیضاح در مجلس وجود دارد، تصریح کرد: تفسیر قانون بر عهده مجلس شورای اسلامی است و در آئین‌نامه داخلی مجلس عنوان «روز کاری» نیامده است.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در تاریخ ۷ اردیبهشت پاسخ دولت را مبنی بر اینکه امکان تعویق زمان استیضاح نیست، داده است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: