کد خبر: ۶۱۵۰۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
امیر ایرانی خبر داد؛
فرمانده نیروی دریایی ارتش از هشدار زیردریایی فاتح این نیرو به یک زیردریایی هسته‌ای آمریکایی به نام فلوریدا در تنگه هرمز خبر داد.

آوای نشاط: امیر دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به هشدار و شناسایی زیردریایی آمریکایی توسط این نیرو، اظهار داشت: این زیردریایی در سکوت کامل و در زیر آب در حال نزدیک شدن به تنگه هرمز بود که توسط زیردریایی تمام ایرانی و بومی فاتح رصد و شناسایی شد و با مانورهای ایذایی مجبور کرد تا زیردریایی آمریکایی به سطح آب بیاید و مسیر تنگه را در سطح آب عبور کند.

وی افزود: این زیردریایی تا حدودی به آب‌های سرزمینی ایران نزدیک شده بود از این‌رو هشدارهای لازم به زیردریایی داده شد و همراه یک اسکورت مسیر خود را تغییر داده و به ادامه مسیر خود پرداختند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: زیردریایی آمریکایی با تمام تجهیزات به روزی که داشت تمام سعی و تلاش خود را کرده بود تا بدون صدا و اثر از تنگه هرمز عبور کند اما با گشت زنی زیردریایی فاتح، این زیردریایی آمریکایی شناسایی و رصد شد.

ایرانی تاکید کرد: آمریکایی‌ها باید توضیح دهند که چرا در یک آبراهه مهم دریایی نقض قوانین کردند و هشدار اخیر نیروی دریایی ایران به آمریکا این است که باید از این پس به تمام قوانین بین المللی پایبند باشند.

دریادار ایرانی تصریح کرد: زیردریایی آمریکایی که در حال گذر از تنگه هرمز بود یک زیردریایی بروز هسته‌ای به اسم فلوریدا بود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: