کد خبر: ۶۱۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
گزارش لحظه‌ای از حوادث چهارشنبه آخر سال؛
براساس جدیدترین آمار رئیس سازمان اورژانس کشور، شمار مصدومین حوادث چهارشنبه سوری (از ابتدای اسفند تا ساعت ۱۹:۴۵ امشب) ۷۱۴ نفر است که از این تعداد ۸۰ نفر قطع عضو، ۲۰۸ مورد آسیب دیدگان از ناحیه چشم هستند. آتش نشانی تهران هم از انجام ۸۱ مورد عملیات خبر داد.

آوای نشاط: مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: شهروندان از ساعت ۱۷ تا ۲۰ امشب یک هزار و ۸۰۰ تماس با سامانه اطلاع رسانی این سازمان برقرار کردند.

قدرت الله محمدی شامگاه سه شنبه به خبرنگار ایرنا، گفت: از یک هزار و ۸۰۰ تماس گرفته شده، ۸۱ مورد منجر به عملیات آتش نشانان شد که البته این تماس ها نسبت به سال گذشته کاهشی بوده است.

به گفته محمدی، سال گذشته در ساعت ۱۷ تا ۲۰ حدود سه هزار و ۵۰۰ تماس با سامانه آتش نشانی تهران برقرار شد ضمن اینکه سه هزار و ۵۰۰ آتش نشان در ۸۰۰ نقطه پایتخت مشغول امدادرسانی به شهروندان هستند.

چهار نفر بستری در بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری

بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری اعلام کرد: امروز ۲۳ اسفند و در چهارشنبه سوری تا ساعت ۲۰:۳۷ دقیقه ۱۴ نفر به این بیمارستان مراجعه کردند که چهار نفر از آنها بستری شده است.

آسیب وارده به این افراد بیشتر در نواحی دست‌ها و صورت است و عمق سوختگی در برخی از آنها عمیق بوده است.

۱۹:۴۵ شمار افراد دچار سوختگی در کشور ۲۴۹ نفر است

براساس گزارش روابط عمومی مرکز اورژانس تهران با احتساب آمار ابتدای اسفند تا این لحظه، ۲۴۹ نفر در شهرهای مختلف کشور دچار سوختگی شدند و به ۲ دستگاه آمبولانس خسارت وارد شد.

 بیشترین مصدومین مربوط به حوادث چهارشنبه سوری را به ترتیب تهران با ۱۷۸ نفر، آذربایجان شرقی با ۷۹ و آذربایجان شرقی هم با ۶۸ نفر داشته اند.

۱۹:۲۰ یک هزار و ۲۱۰ تماس با ۱۱۰ تهران/ یک خودرو در آتش سوخت

بنا بر گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس فاتب، از ساعت ۱۷ تاکنون ۲ هزار و ۵۸۰ با سامانه ۱۱۰ پلیس تهران برقرار شده است که حدود نیمی از این تعداد مربوط به چهارشنبه سوری بوده است.

این میزان تماس در مقایسه با چهارشنبه سال گذشته کاهش ٤٨ درصدی را نشان می دهد.  

پلیس فاتب همچنین از آتش سوزی یک دستگاه خودرو در منطقه عبدل آباد تهران (منطقه خانی آباد) که بدون سرنشین پارک شده بود، خبر داد.

این حادثه که در ساعت ۱۹ و ۱۴ دقیقه به وقوع پیوست، تلفات جانی نداشت.


 

۱۸:۳۰ شهروندان تاکنون ۲ هزار تماس با سامانه آتش نشانی برقرار شد

قدرت‌اله محمدی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران، گفت: از صبح امروز تا ساعت ۱۸ ۲ هزار تماس با آتش‌نشانی برقرار شده که نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد کمتر شده است.

وی با اشاره به وقوع چهار مورد آتش سوزی در این مدت، افزود: یکی از این آتش سوزی‌ها در ساختمانی اداری، ۲ حادثه در فضای سبز و یک حادثه در یک ساختمان مسکونی بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران اظهار کرد: از صبح امروز تا ساعت ۱۸ نیز ۲ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ توسط شهروندان گرفته شده است.

مدیرعامل آتش نشانی تهران: ترافیک در بیشتر معابر پایتخت سنگین است و کار عملیاتی آتش نشانان با اختلال مواجه خواهد شد به همین منظور از شهروندان می خواهیم امشب از تردد غیر ضرور در معابر خودداری کنند تا آتش نشانان بتوانند در صورت بروز حادثه در کمترین زمان به محل برسند.

۱۸:۳ افزایش مصدومین چهارشنبه سوری در کشور به ۵۰۱ نفر و قطع عضو ۶۰ نفر

به گفته جعفر میعادفر بیشترین مصدومان  حوادث  به ترتیب استان های تهران، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی تعلق دارد.
وی افزود: ۸۸ نفر در بیمارستان‌های سراسر کشور بستری و ۶ نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

به گفته او، همچنین ۲۹ نفر در محل درمان و ۳۶۸ نفر درمان و ترخیص شدند.

وی اظهار کرد: ۱۸۶ نفر نیز دچار سوختگی شدند.

۱۷:۳۵ بستری شدن ۲۷ مصدوم در تهران

 رییس مرکز اورژانس تهران گفت: اکنون ۲۷ نفر در تهران به دلیل آسیب‌های ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال در بیمارستان‌های پایتخت بستری هستند.
یحیی صالح طبری با اعلام این خبر گفت: از تاریخ یکم تا ساعت ۱۷ روز بیست و سوم اسفند ماه ۱۳۵ نفر مصدوم و ۲۷ نفر در بیمارستان‌های شهر تهران بستری و یک نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

در این مدت ۸۵ نفر نیز درمان و ترخیص و ۱۶ نفر در محل درمان شدند. تا این لحظه هفت نفر در شهر تهران فوت، ۱۹ نفر قطع عضو، ۵۱ نفر دچار آسیب چشمی و ۵۲ نفر نیز دچار سوختگی شده اند.

۱۷:۱۹ حوادث چهارشنبه سوری در کشور ۱۶ فوتی و ۴۲۰ مصدوم برجا گذاشت

از این تعداد ۵۴ قطع عضو، ۱۳۴ مورد سوختگی و ۹۰ مورد آسیب چشمی اتفاق افتاد.

بر اساس اعلام رئیس مرکز اورژانس تهران، در حوادث مربوط به چهارشنبه سوری تاکنون ۱۹ نفر در تهران دچار قطع عضو و ۴۲ نفر هم از ناحیه چشم مصدوم شدند.

براساس اعلام اورژانس کشور اکنون  ۵۷ نفر در بخش‌های بیمارستانی و ۶ نفر در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

۱۷:۰۵ قطع عضو ۱۹ نفر در تهران

سید یحیی صالح طبری رییس اورژانس تهران درباره آخرین آمار مصدومان حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال در استان تهران گفت: حوادث چهارشنبه سوری تاکنون منجر به قطع عضو ۱۹ نفر و آسیب چشمی ۴۲ شهروند تهرانی شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۱ نفر از مصدومان در مراکز درمانی بستری و یک نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه است.
رییس اورژانس تهران اظهار کرد: ۶۸ نفر از این مصدومان درمان و ترخیص و ۱۴ نفر نیز در محل درمان شده‌اند.
به گفته طبری تاکنون در استان تهران هفت نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

۱۶:۲۱ کشف ۱۰۰ کیلوگرم مواد محترقه در مترو مولوی تهران

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ اعلام کرد: ماموران موفق به کشف ۱۰۰ کیلوگرم مواد محترقه در ایستگاه مترو مولوی پایتخت شدند.

سرهنگ محمد معظمی گودرزی اظهار داشت: افرادی مقدار زیادی مواد محترقه را از یکی از شهرهای شرقی کشور به تهران وارد کردند و قصد داشتند این مواد را از طریق ایستگاه‌های مترو به خریداران تحویل دهند.
به گفته او، ماموران، پنج متهم حامل این مواد را در ایستگاه مترو مولوی تهران بازداشت کردند.
به گفته وی، در جریان بازرسی از این افراد مقدار ۱۰۰ کیلوگرم مواد محترقه از نوع اکلیل سرنج کشف شد.

 ۱۵:۱۸ چهار مصدوم در نخستین حادثه چهارشنبه سوری تهران

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از نخستین حادثه چهارشنبه آخر سال در پایتخت خبر داد و گفت: انفجار مواد محترقه در پشت بام یک ساختمان مسکونی منجر به مصدومیت و سوختگی چهار جوان شد. با احتساب این تعداد شمار کل مصدومین تهران به ۴۵ نفر افزایش یافت.

سید جلال ملکی عصر سه شنبه گفت: ساعت ۱۴:۱۵ امروز حادثه انفجار مواد محترقه در محله قلعه مرغی کوچه ناصری به سامانه ۱۲۵ اعلام و در مدت زمان ۲ دقیقه ماموران ایستگاه شماره ۲۸ به محل حادثه رسیدند.

وی افزود: در پشت بام یک ساختمان مسکونی و در یک انبار حدود پنج متری چهار جوان مشغول کار کردن با مواد محترقه همچون اکلیل و سرنج بودند که به یکباره این انبار دچار انفجار می شود.

ملکی ادامه داد: در این حادثه چهار جوان دچار سوختگی و از ناحیه سر دچار مصدومیت شدند که هر چهار مصدوم تحویل عوامل اورژانس شد.

وی خاطرنشان کرد: این حادثه اولین حادثه سه شنبه آخر سال در پایتخت است که از شهروندان درخواست می شود از فعالیت با مواد محترقه خودداری کنند.

نخستین حادثه چهارشنبه آخر سال پایتخت با چهار مصدوم/ ۱۵ هموطن جان باختند

 ۱۵:۰۸ بیشتر حوادث چهارشنبه سوری از ساعت ۱۷ به بعد رخ می‌دهد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: تا این لحظه، آمار حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال نسبت به سال گذشته کاهشی است اما بیشتر حوادث چهارشنبه سوری از ساعت ۱۷ به بعد رخ می دهد که خطرات زیادی برای شهروندان دارد.

قدرت الله محمدی عصر سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: اکنون شرایط مناسب است اما نگرانی ما از ساعت ۱۷ به بعد است و عمده حوادث چهارشنبه سوری از این ساعت به بعد رخ می‌دهد.

وی افزود: سه هزار و ۵۰۰ نیروی آتش‌نشانی از ساعت ۱۷ به همراه یک هزار و ۱۰۰ خودروی سبک و سنگین در مناطق خاص و پیرامون پمپ بنزین‌ها برای خدمت رسانی مستقر می‌شوند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران ادامه داد: حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری به ۲ بخش قبل از شب چهارشنبه آخر سال و دقیقا همان روز تقسیم می‌شود.

وی یادآور شد: در حوادث قبل از چهارشنبه آخر امسال، یک خانه سه طبقه در منطقه پل چوبی تهران که محل ساخت مواد منفجره بود آتش گرفت، این سه طبقه تخلیه شد و منجر به چهار فوتی از سنین ۱۴ تا ۲۰ سال و هفت مجروح شد.

محمدی با اشاره به اینکه بالن آرزوها ریشه در فرهنگ چینی دارد گفت: اینکه بالن‌های آرزو در کجا فرود می‌آید را نمی‌دانیم؛ ممکن است در بالکن خانه‌ها، روی درخت‌ها و پشت‌بام‌ها بیفتد و باعث ایجاد حریق شود. از جوانان خواهش می‌کنیم که از بالن استفاده نکنند

 ۹:۰۸ فوت ۱۵ هموطن در کشور و مصدومیت ۴۱ تهرانی با حوادث چهارشنبه آخر سال

رئیس سازمان اورژانس کشور از فوت ۱۵ نفر به دلیل حوادث چهارشنبه آخر سال تا این لحظه (امروز سه‌شنبه ۲۳ اسفند) خبر داد.

جعفر میعادفر صبح سه شنبه از مصدومیت و فوت ۳۵۳ نفر خبر داد و با اشاره به اینکه اکنون ۴۹ نفر در بیمارستان‌های کشور بستری هستند، افزود: ۶ نفر از این افراد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند و ۲۶۷ نفر درمان و ترخیص شده‌اند.

رئیس سازمان اورژانس کشورگفت: بیشتر فوتی‌ها در استان‌های تبریز، تهران، همدان، ارومیه و قزوین بوده است.

وی افزود: در این مدت، ۵۱ نفر قطع عضو، ۸۶ نفر دچار آسیب به چشم، ۱۳۰ نفر دچار سوختگی شدند همچنین بیشترین مصدومان به ترتیب در استان‌های تهران، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بوده است.

رئیس مرکز اورژانس تهران نیز از مصدومیت ۴۱ نفر تا این لحظه (صبح سه شنبه ۲۳ اسفند) به دلیل حوادث چهارشنبه آخر سال خبر داد.

یحیی صالح طبری گفت: تا این لحظه ۴۱ نفر مصدوم ۲۳ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و از میان مصدومان انتقالی ۹ نفر به بیمارستان شهدای یافت آباد، ۲ نفر به بیمارستان فارابی، ۷ نفر به بیمارستان مطهری، ۲ نفر به بیمارستان سینا و یک نفر به بیمارستان‌های امام حسین (ع)، حضرت رسول اکر (ص) و هفتم تیر منتقل شدند و ۱۴ نفر نیز در محل درمان شدند و چهار نفر در حوادث چهارشنبه آخرین سال تا این لحظه در تهران فوت کردند.

نخستین حادثه چهارشنبه آخر سال پایتخت با چهار مصدوم/ ۱۵ هموطن جان باختند

۱۲:۲۳ هفت نفر در تهران به دلیل حوادث چهارشنبه آخر سال تا ظهر سه شنبه فوت کردند

رئیس مرکز اورژانس تهران از فوت ۷ نفر و ۹۷ نفر مصدوم تا این لحظه به دلیل حوادث چهارشنبه آخر سال خبر داد.

یحیی صالح طبری ظهر روز سه شنبه افزود: تا این لحظه ۹۷نفر مصدوم و ۷ نفر به دلیل حوادث چهارشنبه پایان سال جانشان را از دست دادند.

وی پیش از این گفته بود: از میان مصدومان انتقالی ۹ نفر به بیمارستان شهدای یافت آباد، ۲ نفر به بیمارستان فارابی، ۷ نفر به بیمارستان مطهری، ۲ نفر به بیمارستان سینا و همچنین یک نفر به بیمارستان های امام حسین، حضرت رسول و هفتم تیر منتقل شدند و همچنین ۱۴ نفر نیز در محل درمان شده و چهار نفر در حوادث چهارشنبه آخرین سال تا این لحظه در تهران فوت کردند. این آمار مربوط به اول اسفند تا این لحظه است.

ادامه دارد...

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: