کد خبر: ۶۱۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
پس از اینکه رئیس فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد که ممکن است برای مهار فشارهای تورمی، لازم باشد نرخ‌های بهره بالاتر از حد انتظار قبلی باشد، قیمت طلا امروز (چهارشنبه) به پایین‌ترین حد یک هفته اخیر رسید.

آوای نشاط: بهای هر اونس طلا تا ساعت ۹ و ۵۵ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۱.۱ درصد کاهش به ۱۸۱۲ دلار و ۲۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۰۶ درصد کاهش به ۱۸۱۳ دلار و ۲۰ سنت رسید.

پاول در اولین روز گزارش شش ماهه و دو روزه خود در کنگره گفت که فدرال‌رزرو ایالات‌متحده احتمالا در پاسخ به داده‌های قوی اخیر به افزایش نرخ‌های بهره بیشتر از حد انتظار نیاز دارد و و آماده است گام‌های بزرگ‌تری بردارد. پس از اظهارات پاول در روز سه شنبه، قیمت طلا تا ۱.۹ درصد یا بیش از ۳۰ دلار کاهش یافت و به ۱۸۱۲ دلار و ۵۵ سنت رسید.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار در سیتی گفت: به دنبال این اظهارات هیچ کس قصد خرید و فروش طلا را ندارد و بازار اندکی مبهم و کاهش قیمت کمتر از ۱۸۰۰ دلار برای طلا در نظر گرفته شده است. نرخ‌های بهره بالاتر معمولا جذابیت طلا را کم‌می‌کند، زیرا هزینه فرصت نگهداری دارایی‌ بدون بازده را افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار به بالاترین حد خود در سه ماه گذشته رسید و قیمت شمش را برای خریدارانی که سایر ارزها را در اختیار دارند کمتر کرد. سرمایه‌گذاران منتظر گزارش مشاغل ایالات متحده برای ماه فوریه هستند که در روز جمعه منتشر می‌شود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۵ درصد کاهش به ۱۹.۹۵ دلار رسید، پلاتین با ۰.۲ درصد کاهش به ۹۳۱.۳۳ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۳۸۴ دلار و ۳۳ سنت رسید.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: