کد خبر: ۶۱۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
جیمز کلورلی وزیر امور خارجه انگلیس روز جمعه از بسته جدید تحریمی علیه روسیه خبر داد که به بهانه ممنوعیت صادرات کالاهایی که مسکو در جنگ علیه اوکراین استفاده می‌کند، ۵ نفر از مدیران ارشد شرکت صنایع هوایی قدس نیز به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌اند.

آوای نشاط : وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای دولت این کشور منتشر شد اعلام کرد: تحریم‌های جدید شامل صدها کالا از جمله قطعات هواپیما، تجهیزات رادیویی و قطعات الکترونیکی است که می‌تواند توسط مجتمع صنعتی نظامی روسیه از جمله در تولید پهپاد استفاده شود.

در این بیانیه ادعا شده است: اطلاعات نظامی نشان می‌دهد که کمبود قطعات در روسیه در نتیجه تحریم‌ها احتمالاً بر توانایی آنها در تولید تجهیزات صادراتی مانند خودروهای زرهی، هلیکوپترهای تهاجمی و سیستم‌های دفاع هوایی تأثیر می‌گذارد. در نتیجه، بسیار محتمل است که نقش روسیه به عنوان یک صادرکننده قابل اعتماد تسلیحات و مجموعه نظامی-صنعتی آن بوسیله تحریم ها تضعیف شود.

وزارت امور خارجه انگلیس در این بیانیه مدعی شد که تحریم‌های جدید آسیب بیشتری را به روسیه می‌زند و «ماشین نظامی پوتین را که در حال حاضر مجبور به بسیج تانک های دوران شوروی سابق است ضعیف خواهد کرد.»

کلورلی در این باره ادعای پیشرفت اوکراین در جنگ با روسیه را تکرار کرد و افزود: «اما این کشور به تنهایی نمی تواند پیروز شود. به همین دلیل است که ما باید برای کمک به پیروزی اوکراین بیشتر تلاش کنیم.»

وی افزود: «امروز ما نخبگانی را که صنایع کلیدی پوتین را اداره می‌کنند تحریم می‌کنیم و متعهد می‌شویم که صادرات هر کالایی را که روسیه در میدان جنگ از آن استفاده می‌کند ممنوع کنیم.»

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس، مدیران ارشد شرکت انرژی هسته ای دولتی روسیه موسوم به «روس اتوم»، به علاوه مدیران دو شرکت بزرگ دفاعی روسیه، چهار بانک و دیگر نخبگان روسیه تحریم شدند.

در بخشی از این بیانیه با تکرار ادعای مشارکت نظامی ایران با روسیه در جنگ اوکراین آمده است: تحریم ۵ نفر از مدیران ارشد ایرانی در شرکت صنایع هوایی قدس، نشان دهنده تعهد ما به ادامه فشار بر کشورهای ثالث تامین کننده ارتش روسیه است.

برچسب ها: انگلیس ، تحریم ، ایران
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: