کد خبر: ۶۱۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۶
رئیس جمهور آمریکا امروز سه شنبه در لهستان در کنفرانسی مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: آمریکا و اروپا به دنبال نابودی روسیه نیستند.

آوای نشاط : «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا امروز سه شنبه در لهستان در کنفرانسی مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: ایالات متحده در هفته جاری (به وقت محلی) بسته تحریم های جدیدی را علیه روسیه اعلام خواهد کرد. آمریکا و اروپا به دنبال نابودی روسیه نیستند.

رئیس جمهور آمریکا در این خصوص ادامه داد: ناتو متفرق نشده و خسته نخواهد شد.

«جو بایدن» عملیات ویژه روسیه در اوکراین برای حفاظت از دونباس را آزمونی بزرگ برای آمریکا، ناتو و کل اروپا دانست.

به ادعای وی، واشنگتن توانست با متحدان خود در مقابله با روسیه متحد شود!

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، بایدن در این باره اضافه کرد: لهستان متحد عالی برای آمریکا است. ... همه طرف ها به شدت با آنچه در اوکراین اتفاق می افتد، مخالفند. وقتی پوتین یک سال پیش به اوکراین حمله کرد، فکر کرد که ما دست بسته می مانیم!

وی ادعا کرد: پوتین فکر می کرد می تواند از سیاست تفرقه انداختن میان متحدان ناتو استفاده کند! پوتین در طول یک سال جنگ خود با اوکراین با حقایق تکان دهنده ای مواجه شد. حمایت ما از اوکراین باقی خواهد ماند. به هیچ وجه نمی توانیم حاکمان ظالم را تحمل کنیم!

این مقام آمریکا مدعی شد: ارتش روسیه مرتکب جنایات جنگی شده و غیرنظامیان را در اوکراین هدف قرار می‌ دهد! ۱۴۳ کشور عضو سازمان ملل الحاق غیرقانونی اراضی به روسیه را محکوم کردند. جنگ یک ضرورت نیست، بلکه یک تراژدی است و پوتین می تواند با یک کلمه جنگ را متوقف کند. ایالات متحده و بقیه متحدان از اوکراین حمایت می کنند. ما و متحدان به ارائه تسلیحات به اوکراین ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور آمریکا گفت: تعهد ما به مردم اوکراین و حاکمیت اوکراین تزلزل ناپذیر است! ما قطعا پیروز خواهیم شد! پس از یک سال، هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس قوی‌ ترین اتحاد جهان یعنی ناتو را در واشنگتن جشن خواهیم گرفت. حمله به هر کشور عضو ناتو، حمله به سایر اعضای ناتو است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: