کد خبر: ۶۱۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
تصمیم‌گیری در خصوص ساعات آموزش و اعلام تعطیلی و تاخیر های دقیقه نودی مدارس که توسط تصمیم گیران به خانواده و کادرآموزش تحمیل می شود، باعث استیصال و سردرگمی دانش آموزان و واحدهای آموزشی شده است.

آوای نشاط ـ روز گذشته بارش سنگین برف پایتخت را سفیدپوش کرد و همین موضوع سبب شد تا آموزش و پرورش با تصمیم دقیقه ۹۰ خود بسیاری از والدین را با مشکل مواجه سازد؛ چرا که صبح روز گذشته در حالی که بسیاری از والدین در حال رساندن فرزندان خود به مدارس بودند، روابط عمومی آموزش و پرورش تهران اعلام کرد که مدارس ابتدایی مناطق یک تا پنج شهر تهران به‌دلیل بارش برف غیرحضوری است.

تصمیم آموزش و پرورش برای تأخیر در آغاز به کار مدارس

با توجه به حجم بارش برف در روز گذشته، در حالی‌که دانش‌آموزان و والدین آن‌ها منتظر تصمیم‌گیری آموزش و پرورش در خصوص فعالیت یا تعطیلی مدارس بودند، آموزش و پرورش اعلام کرد که در روز جاری به‌علت سرما و یخبندان همه مدارس شهر تهران ساعت ۹:۳۰ آغاز به کار می‌کنند.

واکنش والدین کارمند به تصمیم آموزش و پرورش

این تصمیم آموزش و پرورش، واکنش والدین کارمند دانش‌آموزان را در فضای مجازی در پی داشت؛ چرا که ساعت کار ادارات با تصمیم آموزش و پرورش برای تأخیر در آغاز به‌کار مدارس مغایرت قابل توجهی داشت.

همین موضوع سبب شد تا استانداری تهران اعلام کند که با توجه به آغاز به کار مدارس از ساعت ۹:۳۰ صبح مدیران ادارات همکاری و مساعدت لازم را در پذیرش تأخیر احتمالی حضور والدین در محل کار به‌عمل آورند.

موضوعی که در تصمیم آموزش و پرورش نادیده گرفته شد

نکته‌ای که در این میان و در تصمیم آموزش و پرورش مغفول واقع شد، این است که ساعت آموزش مدارس ابتدایی از ۸:۳۰ صبح تا ۱۲:۳۰ ظهر و ساعت آموزش مدارس متوسطه ۷:۳۰ صبح است؛ اما با تصمیم آموزش و پرورش، امروز تمامی مدارس در همه مقاطع در ساعت ۹:۳۰ آغاز به‌کار می‌کنند و همین موضوع سبب ایجاد گره‌های ترافیکی و از آن مهم‌تر تأخیر دانش‌آموزانی می‌شود که با سرویس به مدرسه می‌روند.

گلایه راننده سرویس مدارس به تصمیم‌گیری‌های آموزش و پرورش

یکی از رانندگان سرویس مدارس با گلایه از نحوه تصمیم‌گیری آموزش و پرورش گفت: اغلب رانندگان سرویس مدارس چند مورد سرویس در مقاطع مختلف دارند و با توجه به اینکه زمان آغاز به کار مقطع دبستان با دبیرستان متفاوت است، همکاران من با مدیریت زمان دانش‌آموزان مقاطع مختلف را در زمان مقرر به مدرسه می‌رسانند؛ اما این تصمیم آموزش و پرورش که همه مدارس در همه مقاطع رأس ساعت ۹:۳۰ شروع به کار کنند باعث می‌شود که سرویس‌های مدارس که باید دانش‌آموزان مقاطع مختلف را رأس این ساعت به مدرسه خود برسانند، با مشکل مواجه شوند.

وی گفت: این نوع تصمیم‌گیری‌ها که بدون توجه به وضعیت دانش‌آموزان و سرویس‌های مدارس صورت می‌گیرد فقط و فقط دانش‌آموزان را با مشکل مواجه می‌سازد؛ چرا که به‌طور قطع با این تصمیم آموزش و پرورش بسیاری از دانش‌آموزان با تأخیر چشم‌گیری به مدارس خود خواهند رسید.

وی همچنین با اشاره به تأخیر آموزش و پرورش در اتخاذ تصمیم برای غیرحضوری کردن مدارس ابتدایی مناطق یک تا پنج شهر تهران به‌دلیل بارش برف در روز گذشته گفت: من و بسیاری از همکارانم دانش‌آموزان را سوار سرویس کرده بودیم و در حالی که در مسیر مدرسه بودیم، اعلام شد که مدارس غیرحضوری است و بر همین اساس دانش‌آموزان را مجدداً به خانه‌های خود رساندیم. این نوع تصمیم‌گیری‌ها اصلاً به صلاح دانش‌آموزان نیست.

تمامی این‌ها در حالی است که برخی از فعالان فضای مجازی با کنایه به تصمیم آموزش و پرورش برای تأخیر در زمان آغاز به‌کار مدارس، این سوال را مطرح کرده بودند که اساساً آغاز به کار مدارس با تأخیر یک تا دو ساعت چه تأثیری می‌تواند در آب شدن برف‌ها داشته باشد؟!

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: