کد خبر: ۶۱۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
سوال نمایندگان از فاطمی امین
نماینده درود و ازنا به صورت مشروط از توضیحات فاطمی امین وزیر «صمت» درباره سوال خود پیرامون کیفیت خودروها قانع شد.

آوای نشاط: رسیدگی به سوال حسین گودرزی نماینده درود و ازنا از سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 11 بهمن) قرار داشت.

سوال نماینده درود و ازنا از وزیر «صمت» درباره عدم کیفیت خودروهای تولیدی بود که وزیر توضیحاتی را پیرامون سوال وی ارائه کرد.

پس از توضیحات وزیر، علی نیکزاد که ریاست جلسه را بر عهده داشت، خطاب به نماینده ازنا ، گفت: آیا از توضیحات وزیر قانع شده‌اید یا سوال به رأی نمایندگان گذاشته شود که گودرزی عنوان کرد اگر وزیر ظرف 6 ماه اقداماتی در زمینه کیفیت خودروها انجام دهد و گزارش آن را به مجلس ارائه دهد به وزیر فرصت می‌دهم.

بر اساس این گزارش، وزیر عنوان کرد که محورهای سوال نماینده درود در برنامه‌های وزارت خانه وجود دارد در نتیجه با قانع شدن مشروط نماینده سوال کننده ، سوال از وزیر در جلسه علنی به رأی وکلای‌ ملت گذاشته نشد.

براساس این گزارش روح الله عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن که برای قرائت گزارش کمیسیون صنایع و معادن پشت تریبون قرار گرفته بود، گفت: از زمان بررسی این سوال در کمیسیون صنایع و معادن تا بررسی آن در صحن علنی حدود یکسال است که می گذرد، اثر این سوال برای اصلاح امور پس از گذشت یک سال چیست؟ باید این روند اصلاح و سوالات به موقع به صحن علنی ارسال شود.

گزارش کمیسیون صنایع و معادن مجلس به شرح ذیل است:

برابر گزارش رئیس پلیس راهور کشور در تصادف زنجیره ای 59 خودرو در شهرستان بهبهان ایربگ هیچ کدام از آن ها باز نشده است، در این رابطه چه برخوردی با خودروسازان انجام گرفته است؟

نتیجه بررسی:

در اجرای ماده (207) آیین‌نامه داخلی مجلس، سؤال فوق‌ در جلسه رسمی دوشنبه مورخ 04/ 11/ 1400 ‌کمیسیون با حضور نمایندگان محترم عضو کمیسیون، نماینده محترم سؤال‌کننده و وزیر محترم مطرح‌ و پس از استماع اظهارات طرفین و نظر به عدم اقناع نماینده سؤال کننده از پاسخ های ارائه شده وزیر، کمیسیون قلمرو سؤال را ملی تشخیص داده و مستند به بند (3) ماده (207) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گزارش سؤال جهت اعلام وصول در اولین جلسه علنی ارسال می‌گردد.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: