کد خبر: ۶۰۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴
امین صبحی در یکی از شبکه‌های اجتماعی خود نوشت: "خبر استعفای فاطمه منصورلی حقوق بگیر رانتی شورای شهر طوری وایرال شده که انگار یک دستاورد بزرگه درحالی که حداقل خواسته عمومی بعد از این رانت بازی استعفای خانم معدنی پوراز شورای شهره"

آوای نشاط: امین صبحی کارشناس مسائل سیاسی در آخرین پست اینستاگرامی خود با انتقاد از استعفای دختر عضو شورای شهر تهران به دلیل انتصاب غیرقانونی و دریافت حقوق نجومی نوشت: خبر استعفای فاطمه منصورلی حقوق بگیر رانتی شورای شهر طوری وایرال شده که انگار یک دستاورد بزرگه! در حالیکه کف خواسته همه ما دغدغه‌مندان عزل یا استعفای خانم معدنی پور از شورای شهر بود نه استعفای؟! دخترشون چرا که طبق مصوبه خود شورا به کارگیری بستگان در دوره مسئولیت ممنوع است و بررسی نحوه این استخدام که خلاف این مصوبه هست، مطالبه همه مردمه چه اون‌هایی که لیستی رای دادند و چه افرادی که دارن هزینه‌های بیت المال رو تقبل میکنند.

انحراف از مطالبه عمومی با تطهیر و ماستمالی
این کارشناس رسانه افزوده است: سوالی که برای همه ما پیش اومده این هست که چرا رانت دهنده و کسی که از موقعیت شغلیش سواستفاده کرده در حاشیه امن ابقا میشه؟ تکلیف فرایندی که باعث استخدام چنین فردی در سیستم اداری میشه چی هست و چه کسانی به این تخلف رسیدگی می‌کنند؟ تکلیف این همه پولی که از بیت المال دریافت کرده چی میشه؟ رانت پنهانی که از قبل این مسئولیت نصیبش شده چه جوری قراره محاسبه شه؟
وی تصریح کرده که پر واضح و اسفناک این است که نظیر این فساد، تبعیض، رانت و انحصار طلبی در بسیاری از نهاد‌های کشور فراگیر شده و فقط شهرداری نیست که باید در این خصوص پاسخگو باشه بنابراین برخورد مناسب قضایی با چنین اقدامات خلاف قانون و ترک فعل‌هایی می‌تونه گام مناسبی برای ضرورت شفاف سازی در همه ادارات دولتی و جلوگیری از خطا‌های موازی در این خصوص باشه»
این روزنامه‌نگار همچنین تاکید کرده است: در انتخابات‌ بعدی حواسمون به توجیه کنندگان این اقدامات غیرقانونی که ادعای انقلابی دارن و به اعتماد عمومی زخم کاری می‌زنن، هست.
این کارشناس مسائل سیاسی پیش از این هم در واکنش به مصاحبه مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مطلبی با عنوان تطهیر حقوق نجومی با ماله کشی به عادی‌انگاری این رویه انتقاد کرده بود و خواستار برخورد نهاد‌های قضایی یا این مساله شده بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: