کد خبر: ۶۰۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
رکوردشکنی چینی
دولت چین اعلام کرده است از زمانی که سیاست‌های سختگیرانه کووید ۱۹ در سراسر این کشور لغو شده، ۶۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند و میلیون‌‌ها نفر بستری شده اند.

آوای نشاط: 60 هزار کشته کرونایی در چین؛ این نخستین آمار رسمی است که دولت چین از موارد کرونایی خود منتشر کرده است. بیمارستان‌های سراسری پر شده اند و تصاویر منتشر شده یادآور روزهای نخستین پاندمی است.

انتشار آمار رسمی مرگ و میر اخیر چین باعث تعجب بسیاری از کارشناسان در دیگر کشورها شده است. چینی‌‌ها در آغاز همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۱۹ هرگز اطلاعات درستی منتشر نکردند. آنها درباره شهری مثل ووهان که منشا ویروس کرونا و آغاز بیماری کووید ۱۹ بود در نهایت اعلام کردند کمی بیشتر از ۵ هزار نفر جان خود را از دست داده اند. 

همچنان کارشناسان و متخصصان با دیده تردید به آمارها و اطلاعات چین درباره این بیماری و قربانیانش نگاه می‌‌کنند. پیش از پایان سال ۲۰۲۲ سیاست‌های سختگیرانه کووید ۱۹ در چین و در واکنش به اعتراضات گسترده شهروندان لغو شد. 

چینی‌ها به دلیل اجرای سیاست کووید ۱۹ صفر، ایمنی طبیعی بدن خود را از دست داده اند. افزایش موارد ابتلا پس از رفع برخی محدودیت‌های کووید ۱۹ گواه این ادعاست. به همین دلیل شهروندان چینی خشمگین شدند و به خیابان آمدند و علیه دولت و سیاست‌هایش شعار دادند. این اعتراضات در نهایت باعث لغو سیاست‌های کنترلی و حالا افزایش مرگ و میر در میان چینی‌ها شده است. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: