کد خبر: ۶۰۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
بحران مسکن در آلمان
اتحادیه مستاجران آلمان با اشاره به شرایط دراماتیک مسکن در آلمان سالی سخت را در سال ۲۰۲۳ برای مستاجران آلمانی پیش بینی کرد.

آوای نشاط: روزنامه "تاگس اشپیگل" آلمان در گزارشی نوشت: اتحادیه مستاجران آلمان نسبت به تحولات گسترده در بازار مسکن این کشور هشدار داده است.

لوکاس سیبنکوتن، رئیس انجمن مستاجران آلمان، به روزنامه‌های گروه رسانه‌ای Funke گفت: زنگ‌های هشدار کمبود مسکن برای مدت طولانی به بلندای اکنون به صدا در نیامده است. وضعیت بازار مسکن در حال تبدیل شدن به شرایط بیش از پیش دراماتیک است.

وی تاکید کرد: دولت و ایالت ها باید اکنون اوضاع را تغییر دهند - در غیر این صورت ما یک فاجعه غیرمنتظره را در بازار مسکن تجربه خواهیم کرد. این مقام آلمانی انتظار دارد سال ۲۰۲۳ سال بسیار سختی برای مستاجران باشد.

بر اساس مطالعه اخیر به نقل از Funke-Blätter، کمبود مسکن در آلمان به بالاترین سطح خود در ۳۰ سال گذشته رسیده است. بر اساس مطالعه موسسه هانوفر پستل و گروه کاری موسسه شلزویگ-هولشتاین برای ساختمان های معاصر کیل(Arge) کمبود مسکن در سراسر کشور تا پایان سال ۲۰۲۲ به حدود ۷۰۰۰۰۰ آپارتمان رسید که این بیش از دو برابر تولید سالانه آپارتمان ها است.

بر اساس این بررسی هجوم بالای پناهجویان ناشی از جنگ اوکراین تأثیر منفی به‌ویژه بر بازار مسکن در حال حاضر پرتنش در سال گذشته داشته است. اما افزایش هزینه های سرمایه گذاری و رکود مرتبط با آن در فعالیت های ساختمانی نیز تأثیر منفی بر این بخش داشت.

انجمن IG BAU تناقضی بین مشکلات بازار مسکن و طرح دولت فدرال برای افزایش قابل توجه تعداد کارگران ماهر که از خارج مهاجرت می کنند، می بیند. این انجمن در این باره گفت: زندگی و کار - آنها به هم تعلق دارند. هارالد شاوم، معاون رئیس این اتحادیه به روزنامه‌های فونکه گفت، اگر این کارگران ماهر نتوانند اینجا زندگی کنند یا فقط بتوانند با اجاره‌های وحشتناک بالا زندگی کنند، هیچ‌کس نمی‌آید.

برچسب ها: اشپیگل ، آلمان ، مستاجران
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: