کد خبر: ۶۰۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
همزمان با آغاز سال نو میلادی؛
هدیه یک کتابچه جوان ۲۹ ساله استثایی ارمنی به رییس جمهور خبرساز شد.

آوای نشاط: همزمان با آغاز سال نو میلادی، ناقوس گشایش ‌نخستین میز ارتباطات (خدمت) برای اقلیت‌های دینی در سه استان کشور به صدا در آمد؛ میزی که در بدو فعالیت خود در یکی از کلیساهای تهران شاهد درخواستی متفاوت بود. هدیه یک کتابچه جوان ۲۹ ساله استثایی ارمنی به رییس جمهور.

کلیسای وارطاناتس مقدس در منطقه حشمیته تهران هجدهم دی ماه میزبان‌ حجت‌الاسلام احمد صالحی رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری بود که به مناسبت آغاز سال نو میلادی و به منظور تکریم جامعه مسیحیان و دیدار با برخی نمایندگان اقلیت‌های دینی در این کلیسای حضور یافت تا با تبریک سال نو میلادی، سلام گرم رییس جمهور را به آنها ابلاغ کند.

این حضور تنها در ابلاغ سلام‌ رییس جمهور به شهروندان مسیحی خلاصه نشد و با برپایی نخستین میز خدمت برای اقلیت‌های دینی به تعبیری حامل این پیام بود که «دولت مردمی فارغ از دین و آیین به شهروندان که در ذیل نام زیبای ایران و پرچم کشورمان زندگی می‌کنند خدمت می‌کند.»

البته ایرانیان به رسم عادت و سنت خود که در ایام عید با اهدا هدایایی همنوع خود را شاد می‌کنند، در این رهگذر و با برپایی نخستین میزخدمت شهروندان مسیحی را خوشحال کرد که به گفته خاروچین نماینده کشیش اسقف اعظم«خوشحالم که این اقدام از کلیسای من آغاز شد و آن را به فال نیک می‌گیریم و عیدی ما به این خیر نیک، عشق و ‌دعاست».

و اما با آغاز این فعالیت شاهد استقبال گسترده شهروندان ارامنه پای میز خدمت در این کلیسا بودیم که ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در پای میز به مطالبات متعدد آنها در زمینه‌های مختلف رسیدگی کرد. در این میان یک شهروند مسیحی با در دست داشتن کتابچه‌ایی به سراغ میز خدمت رفت و آن را به رییس مرکز ارتباطات مردمی ارایه داد و گفت، فرزند ۲۹ ساله استثنایی دارم که امروز با ذوق و شوق در این مراسم حاضر شد تا شخصاً این کتابچه را به رییس جمهور هدیه کند اما به دلیل شرایط جسمانی و محدودیت‌های اجتماعی مراسم را زود ترک کرد و از من خواست تا این کتابچه را برای هدیه به آیت‌الله رییسی تقدیم کنم.

کتابی که براساس روایت خود نوشته و با امضا آن را تقدیم رییس جمهور کرده است. حجت‌السلام صالحی هم در توضیح این خواسته پدر گفت: «فرزند شما استثنا است اما استثنایی که اراده خود را از دست نداده است» و من این کتابچه را با عنوان «داستان‌های کوتاه» به قلم «اِروین ابراهامیان» که با همکاری برخی از عزیزان به چاپ رسیده، خدمت رییس جمهور تقدیم می‌کنم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: