کد خبر: ۶۰۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸
اداره کل هواشناسی استان تهران خبر داد؛
اداره کل هواشناسی استان تهران، نسبت به کولاک برف در ارتفاعات استان تهران و کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما هشدار داد.

آوای نشاط: اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زردرنگ نسبت به فعالیت سامانه بارشی، بارش برف و باران، رخداد مه، وزش باد شدید و کولاک برف در ارتفاعات از یکشنبه تا چهارشنبه (۱۸ تا ۲۱ دی‌ماه) در استان تهران به‌ویژه ارتفاعات و مناطق شمالی استان خبر داد.

براثر این شرایط جوی احتمال اختلال در سفرهای بین شهری به‌ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، کاهش دید به‌ویژه در مسیرهای و جاده‌های کوهستانی، یخبندان و لغزندگی در مسیرها به‌ویژه مسیرهای کوهستانی و احتمال ریزش سنگ در مسیرهای کوهستانی، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، احتمال تاخیر در پرواز و افت فشار  گاز دور از انتظار نخواهد بود.

اداره کل هواشناسی تهران پرهیز از سفرهای غیرضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام مسافرت با خودرو، اتخاذ تمهیدات لازم در صنعت کشاورزی برای جلوگیری از خسارات احتمالی، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، لایروبی کانال‌ها همچنین آمادگی ارگان‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط را توصیه می‌کند.

اداره کل هواشناسی تهران در ادامه این هشدار نسبت به کاهش محسوس دما بین ۴ تا ۸ درجه سانتیگراد و ماندگاری هوای سرد هشدار داد.

براثر این مخاطرات احتمال یخبندان و لغزندگی جاده‌ها، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، افزایش مصرف منابع انرژی به‌ویژه برق و گاز دور از انتظار نخواهد بود.

به توصیه اداره کل هواشناسی تهران، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی در هنگام مسافرت با خودرو، اتخاذ تمهیدات لازم در صنعت کشاورزی برای جلوگیری از خساارت احتمالی ناشی از سرما و یخبندان، محافظت و پوشش لوله‌های آب، مدیریت در مصرف انرژی به‌ویژه گاز همچنین آمادگی ارگان‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط لازم است.

برچسب ها: شرایط جوی ، آب و هوا ، سرما
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: