کد خبر: ۶۰۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲
چمران:
رئیس شورای شهر تهران گفت: آمارها نشان می‌دهدکه در این دوره با اقدام های انجام شده تعداد اتوبوس ها به ۲ هزار و ۴۰۰دستگاه رسیده است که باز برای مسافران کافی نیست.

آوای نشاط: هفته گذشته اعضای شورای اسلامی شهر تهران در نامه‌ای به سران قوای سه‌گانه خواستار ورود دولت در حل بحران آلودگی هوای تهران شدند. به همین منظور مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران با حضور در برنامه تهران ۲۰ به بررسی این نامه و چرایی آلودگی هوای پایتخت پرداخت.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به تجربیات کلانشهرهای جهان در مدیریت مشکلات و معضلات شهری ادامه داد: برای هر معضل می‌توان راه‌حل مناسب پیدا کرد و باید بدانیم اصلاح امور کار یک سازمان و چند سازمان نیست و در این مسیر همه سازمان‌ها در کنار مردم باید پای کار باشند تا معضل آلودگی هوا حل شود.

وی در تشریح آخرین وضعیت ناوگان اتوبوسرانی پایتخت بیان کرد: بازسازی ۵۱۴ دستگاه اتوبوس که امروز در خطوط فعال است، انجام شده و حدود ۱۶۰ اتوبوس نو نیز در این دوره از مدیریت شهری به ناوگان اضافه شد، اما مشکل ما این است که اتوبوس را باید از داخل کشور تهیه کنیم و این در حالی است که حداقل ۵ سال کارخانه ساخت اتوبوس داخلی به دلیل نبود تقاضا خوابیده است.

چمران افزود: به همین دلیل کارخانه ها خط تولید خود را تغییر دادند و امروز اگر بخواهند آن خط تولید را مجدد راه‌اندازی کنند به دلیل زمان بر بودن تولید تحویل اتوبوس ساخت داخل تا ۱۴ ماه زمان می برد.

این مقام مسئول با اشاره به طرح جامع ترافیک تهران که در آن نیاز پایتخت به اتوبوس ۹ هزار دستگاه است، تاکید کرد: تامین ۴ هزار دستگاه اتوبوس برای پایتخت نیاز حداقلی است که بیان شده است.

وی بیان کرد: پس از پایان فعالیت شورای اسلامی شهر تهران در دور چهارم، ۵ هزار دستگاه اتوبوس به مدیریت دوره پنجم تحویل داده شد و در دوره ششم شورای شهر اتوبوس های در حال فعالیت در خطوط به ۱۸۰۰ دستگاه کاهش پیدا کرده است.

چمران با اشاره به آخرین وضعیت طرح واردات اتوبوس از خارج از کشور افزود: اتوبوس وارداتی هنوز وارد نشده است و این در حالی است که شرکت‌های خودروساز داخلی اعلام آمادگی کردند که نیاز شما را تامین می‌کنیم اما با توجه به زمان بر بودن تحویل اتوبوس ها این اقدام منطقی نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این مطلب که از قرارداد ساخت ۲ هزار دستگاه اتوبوسی که با خودروسازان داخلی منعقد شده تنها ۳۰۰ دستگاه تحویل می‌شود، ادامه داد: قرار بر این شد به مرور زمان اتوبوس‌های تولیدی تحویل داده شود، اما یکی از خودروسازها اعلام کرد در کوتاه مدت ۲۰۰ دستگاه و دیگری نیز اعلام کرد ۱۰۰ دستگاه تحویل می‌دهند.

وی در پایان بیان کرد: یک اتوبوس وارداتی تک کابین نزدیک به ۸ میلیارد و اتوبوس دو کابین ۱۲ میلیارد تومان برای مدیریت شهری هزینه دارد که می‌توان با نظر و تایید دولت اتوبوس‌های کارکرده را با قیمت کمتر خریداری و وارد کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: