کد خبر: ۶۰۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳
سازمان فضایی ایران:
سازمان فضایی ایران با بررسی تصاویر ماهواره‌ای مربوط به 3 دریاچه طشک، بختگان و مهارلو در استان فارس از افزایش سطح آب این دریاچه‌ها خبر داد.

آوای نشاط: بررسی تصاویر ماهواره‌ای مربوط به 3 دریاچه طشک، بختگان و مهارلو در استان فارس نشان می‌دهد که سطح آب این دریاچه‌ها تا حد خوبی افزایش یافته است.

سطح آب دریاچه زیبای مهارلو در پایان آذر 1401 به نسبت آذر سال 1400، رشدی 6 برابری داشته است.دریاچه بختگان نی ریز بزرگترین دریاچه در تمام استان فارس است. این دریاچه زیستگاه زمستانه پرندگانی است که از روسیه و دشتهای سیبری به ایران مهاجرت می‌کردند. دریاچه بختگان نی ریز در حدود 3500 کیلومتر مربع وسعت داشته و رودخانه سیوند و کر اصلی ترین منبع تغذیه آن است.

دریاچه مهارلو که به آن تالاب مهارلو هم می گویند یکی از جاذبه های طبیعی استان فارس و شهر شیراز می باشد که در ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی شهر شیراز واقع شده است.

دریاچه طَشک نام یکی از دریاچه‌های استان فارس است. این دریاچه در کنار روستای زیبا و قدیمی طشک از توابع شهرستان بختگان قرار دارد. این دریاچه یک فرونشست میان‌کوهی است که ارتفاع آن از سطح دریای آزاد حدود ۱۵۵۸ متر است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: