کد خبر: ۶۰۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
در ۲۰۲۲
بررسی‌ها نشان می‌دهند که در سال 2022 ارتش رژیم صهیونیستی شاهد رشد کم سابقه تلفات به دلایل متعدد بوده است.

آوای نشاط: ارتش تا بن دندان مسلح رژیم صهیونیستی که خشونت علیه فلسطینیان بی دفاع و غیر مسلح را در سال ۲۰۲۲ به شکل کم سابقه ای تشدید کرده، از درون به عوامل هلاکت فزاینده ای دچار شده است. 

به گزارش «جروزالم پست و تایمز وآو اسرائیل»، براساس اعلام ارتش رژیم صهیونیستی، ۴۴ نظامی صهیونیست در سال ۲۰۲۲ به هلاکت رسیدند که بالاترین رقم در پنج سال گذشته است.

نکته قابل تامل این آمار آنست که تلفات عمدتا خارج از عملیات رخ دادند؛ از آمار مذکور فقط سه نظامی صهیونیست در عملیات به هلاکت رسیدند؛ ۱۷ نفر در جریان تصادف، ۱۴ نفر بر اثر خودکشی و ۱۰ نفر بر اثر بیماری کشته شدند.

تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در مقایسه با سال ۲۰۲۱ افزایشی ۱۳ موردی را نشان می‌دهد که عمدتا مربوط به خودکشی است؛ در سال ۲۰۲۲ تعداد نظامیان صهیونیست هلاک شده بر اثر خودکشی سه مورد بیشتر از سال ۲۰۲۱ بود.

روند افزایش خودکشی در میان نظامیان صهیونیست از سال ۲۰۲۰ در سیر صعودی قرار گرفت و در سال ۲۰۲۲ نیز به این مسیر ادامه دارد؛ در واقع خودکشی همچنان اصلی ترین عامل تلفات نظامیان صهیونیست است.

در عین حال شمار زخمی‌های ارتش رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۲ نیز افزایش یافت و با جهشی قابل توجه به رقم ۱۵۸ نفر رسید.

از سوی دیگر، تعداد سربازان کشته شده صهیونیست در سوانح آموزشی، هوایی، عملیاتی و حوادث غرق شدگی در مقایسه با سال ۲۰۲۱ افزایش داشته است.

براساس گزارش ارتش رژیم صهیونیستی، دسترسی به سلاح گرم در این نهاد محدود شده و تعداد افسران سلامت روان و بررسی بهداشت روانی افسران با تمرکز بر جمعیت‌های در معرض خطر افزایش یافته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: