کد خبر: ۶۰۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
گزارش آوای نشاط از آخرین مواضع مسوولان در سالگرد سردار شهید
حالا که سه سال از شهادت سردار سلیمانی می‌گذرد تمام ارکان نظام بر مسئله انتقام تاکید دارند و ستاد کل نیرو‌های مسلح هم مجددا تاکید کرده است انتقام از آمران و مباشران و عاملان ترور سردار سلیمانی، هرگز از دستور کار جوانان جهان اسلام و بلکه ارادتمندان او در اقصی نقاط عالم خارج نخواهد شد و تروریست‌ها تا روز انتقام باید زندگی ننگین خود را با این کابوس سپری کنند.

آوای نشاط:  سال‌ها فرماندهی حاج قاسم سلیمانی در نیروی قدس سپاه به مقاومت مفهوم واقعی و جدیدی داده بود که این حقیقت خود را در منطقه نشان داد و دوگانگی کشور‌ها به ویژه برخی تضاد‌های ایران و همسایگان را از بین برد و در عین حال با اقدامات دفاعی و امنیتی نیروی قدس، تهدیدات و فرصت‌های مشترک زیادی فراهم شد که فقط یک مورد آن ارتباط ایران و عراق بود که از همیشه بهتر شد و نتیجه‌ای مانند تشکیل حشد شعبی به دنبال داشت.

مجازات قاتلان پهلوان ضد تروریسم تمام شدنی نیست

گسترش و تجهیز جبهه مقاومت از فلسطین تا سوریه، از لبنان تا عراق نتیجه مهم دیگری از سیاست‌ورزی سردار بود، چون حاج قاسم فرد بسیار منعطفی بود که منطقه را می‌شناخت و جامعه‌شناسی منطقه را می‌دانست و با فرهنگ قومیت‌ها آشنا بود و همیشه در بزنگاه‌ها حضور پیدا می‌کرد.
حالا که سه سال از شهادت سردار سلیمانی می‌گذرد تمام ارکان نظام بر مسئله انتقام تاکید دارند و ستاد کل نیرو‌های مسلح هم مجددا تاکید کرده است انتقام از آمران و مباشران و عاملان ترور سردار سلیمانی، هرگز از دستور کار جوانان جهان اسلام و بلکه ارادتمندان او در اقصی نقاط عالم خارج نخواهد شد و تروریست‌ها تا روز انتقام باید زندگی ننگین خود را با این کابوس سپری کنند.

البته روز گذشته وزیر امور خارجه کشورمان خبر مهمی را رسانه‌ای و اعلام کرد: آمریکا در پیگیری پرونده ترور سردار سلیمانی سنگ‌اندازی می‌کند.
امیرعبداللهیان گفته است: ۶۰ مقام آمریکایی که در ترور سردار سلیمانی دست داشتند در لیست سیاه ایران قرار دارند، اما آن‌ها در مذاکرات خواستار برداشته شدن این ۶۰ مقام از لیست سیاه ایران بودند.

**به محاکمه جانیان آمریکایی ا‌دامه می‌دهیم

همچنین حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امروز دیروز ۱۲دی ماه در مراسمی به مناسبت گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی در محل وزارت امور خارجه اظهار داشت: آقای کدخدایی به عنوان مسؤول پیگیری پرونده حقوقی و بین‌المللی ترور سردار سلیمانی در وزارت امور خارجه در کنار سایر مسؤولیت‌هایی که دارند، مستقر هستند و توانستند اقدامات موثری را رقم بزنند.

وی افزود: اقدامات حقوقی و بین‌المللی توسط این مجموعه و کارگروه ویژه توانستیم سرعت ببخشیم. اقداماتی از گذشته انجام شده یود و اقدامات جدیدتری انجام شد. از طریق سفارت سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا بخشی از اقدامات حقوقی را به اطلاع طرف آمریکایی رساندیم.

وزیرخارجه تصریح کرد: برای به دست عدالت سپردن همه عاملان و آمران این ترور، دستگاه دیپلماسی لحظه‌ای از انجام وظایف خود کوتاهی نخواهد کرد و تا به دست عدالت سپردن این جانیان و تروریست‌های آمریکایی مسؤول در ترور سردار سلیمانی نیز به پیگیری‌ها ا‌دامه خواهیم داد.
وی همچنین گفت: در بخش همکاری با دولت عراق و دستگاه قضایی این کشور بین دستگاه قضایی ما و بخش سیاسی ما با طرف عراقی تاکنون سه دور مذاکره فنی و دقیق انجام شده و دور چهارم این مذاکرات هفته آینده به میزبانی ایران در تهران برگزار خواهد شد.

**بیانیه وزارت خارجه به مناسبت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم

از سوی دیگر دیروز وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سومین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بیانیه‌ای منتشر و تاکید کرد: سردار شهید سلیمانی در چارچوب سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران برای استقرار صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی، در بهترین تراز، ایفای نقش نمود و اقدامات موثری در مقابله با تروریسم بین‌المللی و گروه‌های تروریستی در منطقه انجام داد، از همین رو این شهید جاودان لقب پرافتخار جان فدا، قهرمان بین‌المللی مقابله با تروریسم و سردار صلح را به خود اختصاص داد.

وزارت خارجه تصریح کرده است: دولت آمریکا با ادعا‌های دروغین از جمله ادعای مقابله با تروریسم، در اقدامی جنایتکارانه که ناقض قواعد و اصول حقوق بین‌الملل است، مبادرت به طراحی و انجام حمله تروریستی علیه سردار شهید سلیمانی به عنوان یکی از بلندپایه ترین مقامات جمهوری اسلامی ایران آنهم در خاک کشور میزبان عراق و در حین ماموریتی رسمی نمود.

بی تردید اقدام جنایتکارانه‌ی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی، مصداق «اقدام تروریستی» است که به نحوی سازمان‌یافته توسط این کشور طراحی و عملیاتی شده است.

دستگاه دیپلماسی کشور افزوده است: بر مبنای موازین حقوقی و بین‌المللی در قبال این جنایت «مسئولیت قطعی بین‌المللی» داشته و در همین چارچوب، کلیه عاملان، آمران، مباشران و مسببان این جنایت تروریستی دارای مسئولیت بوده و برهمین اساس وزارت امور خارجه با همکاری سایر دستگاه‌ها و قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا و بر اساس اصل حقوقی «مقابله با بی کیفرمانی جنایتکاران»، مجموعه اقدامات خود برای پاسخگو نمودن آن‌ها در پیشگاه عدالت را دنبال کرده است و در همین راستا، کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور و شهادت سردار سلیمانی و همراهانش، توسط وزارت امور خارجه با همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط، ابعاد حقوقی این پرونده را بررسی و پیگیری کرده و اقدامات متعددی را با هدف دنبال نمودن موضوع در تمامی سطوح داخلی، دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به منظور احراز مسئولیت بین المللی دولت آمریکا انجام و تا نیل به نتیجه نهایی در این مسیر با جدیت تمام پیش خواهد رفت.
وزارت خارجه همچنین خبر داده است که در پیگیری اقدام تروریستی آمریکا، فعالیت کمیته مشترک قضایی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق نیز ادامه دارد.

** استفاده از همه سازوکار‌ها برای محاکمه

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه هم در نشست خبری دیروز درباره اقدامات صورت گرفته در پرونده شهید سلیمانی گفت: اقدامات ایران و دستگاه دیپلماسی و قوه قضائیه در چند سطح با دولت عراق ادامه دارد و اقدامات ایران اقدامات مستمری است.
کنعانی همچنین گفت که جمهوری اسلامی ایران از همه ساز و کار‌های مشروع، قانونی و شناخته شده برای به محاکمه کشاندن مجرمان پرونده ترور سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی استفاده خواهد شد.

وی افزود: سه سال از اقدام ننگین پدرخوانده تروریسم بین‌المللی در ترور سردار مبارزه با تروریسم گذشت، اما تشییع باشکوه پیکر پاره پاره‌اش و تجلیل جهانی نام و یاد او، گواهی بر زنده بودن ‫حاج قاسم‬ است و نبض ‫مقاومت‬ از ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ بیش از گذشته می‌تپد و در پی مجازات قاتلان این پهلوان ضد تروریسم است. ‬‬

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: